Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedestrian Model for Injury Prediction in Lateral Impact

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F10%3A00504616" target="_blank" >RIV/49777513:23640/10:00504616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrian Model for Injury Prediction in Lateral Impact

  • Popis výsledku v původním jazyce

    World-wide statistics reflect still high percent of seriously injured pedestrians in the urban areas. The lateral impact is the most common type of traffic accident in towns. This paper describes validation of a pedestrian model that will be able to assess the type and level of injury. Used human model is rigid body based with realistic biomechanical joints. The human body model is validated for the case of a lateral pedestrian impact using published experimental cadaveric data. Particular body segmenttrajectories fit into given kinematic corridors. Based on the standard injury criteria the pedestrian model is able to predict the risk of life threat.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian Model for Injury Prediction in Lateral Impact

  • Popis výsledku anglicky

    World-wide statistics reflect still high percent of seriously injured pedestrians in the urban areas. The lateral impact is the most common type of traffic accident in towns. This paper describes validation of a pedestrian model that will be able to assess the type and level of injury. Used human model is rigid body based with realistic biomechanical joints. The human body model is validated for the case of a lateral pedestrian impact using published experimental cadaveric data. Particular body segmenttrajectories fit into given kinematic corridors. Based on the standard injury criteria the pedestrian model is able to predict the risk of life threat.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BO - Biofyzika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG911-044-150" target="_blank" >CG911-044-150: Zvyšování pasivní bezpečnosti zranitelných účastníků dopravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus