Pedestrian Model for Injury Prediction in Lateral Impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F10%3A00504616" target="_blank" >RIV/49777513:23640/10:00504616 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedestrian Model for Injury Prediction in Lateral Impact
Popis výsledku v původním jazyce
World-wide statistics reflect still high percent of seriously injured pedestrians in the urban areas. The lateral impact is the most common type of traffic accident in towns. This paper describes validation of a pedestrian model that will be able to assess the type and level of injury. Used human model is rigid body based with realistic biomechanical joints. The human body model is validated for the case of a lateral pedestrian impact using published experimental cadaveric data. Particular body segmenttrajectories fit into given kinematic corridors. Based on the standard injury criteria the pedestrian model is able to predict the risk of life threat.
Název v anglickém jazyce
Pedestrian Model for Injury Prediction in Lateral Impact
Popis výsledku anglicky
World-wide statistics reflect still high percent of seriously injured pedestrians in the urban areas. The lateral impact is the most common type of traffic accident in towns. This paper describes validation of a pedestrian model that will be able to assess the type and level of injury. Used human model is rigid body based with realistic biomechanical joints. The human body model is validated for the case of a lateral pedestrian impact using published experimental cadaveric data. Particular body segmenttrajectories fit into given kinematic corridors. Based on the standard injury criteria the pedestrian model is able to predict the risk of life threat.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BO - Biofyzika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG911-044-150" target="_blank" >CG911-044-150: Zvyšování pasivní bezpečnosti zranitelných účastníků dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—