Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Idol Hatsune Miku: New Auratic Experience of the Performer as a Collaborative Platform

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F15%3A43927721" target="_blank" >RIV/49777513:23640/15:43927721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18836-2_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18836-2_5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18836-2_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-18836-2_5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Idol Hatsune Miku: New Auratic Experience of the Performer as a Collaborative Platform

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the phenomenon of virtual idol Hatsune Miku will be analyzed in the context of critical theory, emerging technologies, and theory of digital art practices. The first part focuses on the phenomenon of the virtual celebrity seen as Deleuze and Guattari's concept of 'body without organs.' The second part examines how the state-of-the-art technologies have enabled the existence of Hatsune Miku, who is simultaneously a corporate software product, pop icon, performance artist, and collaborativemultimedia artwork. Based on the reading of Hatsune Miku as a hybrid product emerging from the fusion of arts and IT, the last part revolves around the concept of 'aura' (Benjamin) generated by virtual idol's presence. Finally, the notion of hyperterminality is introduced not only to differentiate between entities/identities appearing on the surface of the screen and those virtual constructs co-existing with us in the spaces of physical reality, but also to explore how these newly emerg

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Idol Hatsune Miku: New Auratic Experience of the Performer as a Collaborative Platform

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the phenomenon of virtual idol Hatsune Miku will be analyzed in the context of critical theory, emerging technologies, and theory of digital art practices. The first part focuses on the phenomenon of the virtual celebrity seen as Deleuze and Guattari's concept of 'body without organs.' The second part examines how the state-of-the-art technologies have enabled the existence of Hatsune Miku, who is simultaneously a corporate software product, pop icon, performance artist, and collaborativemultimedia artwork. Based on the reading of Hatsune Miku as a hybrid product emerging from the fusion of arts and IT, the last part revolves around the concept of 'aura' (Benjamin) generated by virtual idol's presence. Finally, the notion of hyperterminality is introduced not only to differentiate between entities/identities appearing on the surface of the screen and those virtual constructs co-existing with us in the spaces of physical reality, but also to explore how these newly emerg

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social-Informatics and Telecommunications Engineering, LNICST

  • ISBN

    978-3-319-18835-5

  • ISSN

    1867-8211

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    36-44

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    10. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku