Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49811894%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/49811894:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/23:00375213
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním výstupem projektu je multifunkcionální ventilový rozvod vznětového motoru umožňující funkci LIVC, deaktivaci válce a motorové brzdy. Cílem projektu byl návrh, konstrukce a experimentální ověření systému ventilového rozvodu vznětového spalovacího motoru pro nákladní automobily, který umožní při zachovaní či zvýšení brzdného výkonu implementaci pokročilých metod ovládaní ventilů, které ve spolupráci s ostatními systémy motoru povedou ke zvýšení účinnosti a snížení emisí a spotřeby motoru/vozidla.
Název v anglickém jazyce
Multi-functional advanced truck diesel engine valve train
Popis výsledku anglicky
The main output of the project is a multi-functional diesel engine valve train enabling the LIVC function, cylinder deactivation and engine brake. The goal of the project was the design, construction and experimental verification of a valve train system for a diesel combustion engine for trucks, which will enable the implementation of advanced valve control methods, which, in cooperation with other engine systems, will lead to an increase in efficiency and a reduction in emissions and engine consumption while maintaining or increasing braking performance /vehicles.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0024938" target="_blank" >EG20_321/0024938: Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
není relevantní
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Prototyp ventilového rozvodu Hydraulická kapsle se šupátkem (Spool Capsule) Naklopitelný můstek (Swing Bridge) Deaktivační rolna s torzní pružinou (Single Deactivating Roller with Torsional Spring) Zdvojená deaktivační rolna s tlačnou pružinou (Dual Deactivating Roller) SW výpočetní modely SW pro verifikaci termodynamického modelu motoru v GT Power Suite
Ekonomické parametry
Projektem byla naplněna první část životního cyklu výrobku – výzkum a vývoj do fáze ověření prototypu. V roce 2025 se předpokládá zahájení výroby, výstup bude tedy uplatnitelný na trhu bezprostředně poté. Předkládaný projekt je součástí snahy české entity Eaton přivádět do Evropy stále více výzkumných a vývojových činností skupiny a získaná veřejná podpora na projekt výrazně posílí její pozici. Přínosy projektu můžeme spatřit nejen v rovině ekonomické, ale má pozitivní dopad i v oblastech neekonomických. Ty hlavní se týkají oblasti ochrany životního prostředí. Projekt představuje významný krok ve snižování ekologické zátěže z provozu nákladního vozu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
49811894
Název vlastníka
Eaton Elektrotechnika, s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—