Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00375213" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00375213 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49811894:_____/23:N0000002

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2023/Prot.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2023/Prot.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním výstupem projektu je multifunkcionální ventilový rozvod vznětového motoru umožňující funkci LIVC, deaktivaci válce a motorové brzdy. Cílem projektu byl návrh, konstrukce a experimentální ověření systému ventilového rozvodu vznětového spalovacího motoru pro nákladní automobily, který umožní při zachovaní či zvýšení brzdného výkonu implementaci pokročilých metod ovládaní ventilů, které ve spolupráci s ostatními systémy motoru povedou ke zvýšení účinnosti a snížení emisí a spotřeby motoru/vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Functional Advanced Truck Diesel Engine Valve Train

  • Popis výsledku anglicky

    The main output of the project is a multi-functional diesel engine valve train enabling the LIVC function, cylinder deactivation and engine brake. The goal of the project was the design, construction and experimental verification of a valve train system for a diesel combustion engine for trucks, which will enable the implementation of advanced valve control methods, which, in cooperation with other engine systems, will lead to an increase in efficiency and a reduction in emissions and engine consumption while maintaining or increasing braking performance /vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG20_321%2F0024938" target="_blank" >EG20_321/0024938: Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    EG20_321/0024938_protEaton

  • Číselná identifikace

    EG20_321/0024938

  • Technické parametry

    Prototyp ventilového rozvodu Hydraulická kapsle se šupátkem (Spool Capsule) Naklopitelný můstek (Swing Bridge) Deaktivační rolna s torzní pružinou (Single Deactivating Roller with Torsional Spring) Zdvojená deaktivační rolna s tlačnou pružinou (Dual Deactivating Roller) SW výpočetní modely SW pro verifikaci termodynamického modelu motoru v GT Power Suite

  • Ekonomické parametry

    Projektem byla naplněna první část životního cyklu výrobku – výzkum a vývoj do fáze ověření prototypu. V roce 2025 se předpokládá zahájení výroby, výstup bude tedy uplatnitelný na trhu bezprostředně poté. Předkládaný projekt je součástí snahy české entity Eaton přivádět do Evropy stále více výzkumných a vývojových činností skupiny a získaná veřejná podpora na projekt výrazně posílí její pozici. Přínosy projektu můžeme spatřit nejen v rovině ekonomické, ale má pozitivní dopad i v oblastech neekonomicky'ch. Ty hlavní se týkají oblasti ochrany životního prostředí. Projekt představuje významný krok ve snižování ekologické zátěže z provozu nákladního vozu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / FS / výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2023/Prot.zip