Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00375213" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00375213 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49811894:_____/23:N0000002
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2023/Prot.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2023/Prot.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním výstupem projektu je multifunkcionální ventilový rozvod vznětového motoru umožňující funkci LIVC, deaktivaci válce a motorové brzdy. Cílem projektu byl návrh, konstrukce a experimentální ověření systému ventilového rozvodu vznětového spalovacího motoru pro nákladní automobily, který umožní při zachovaní či zvýšení brzdného výkonu implementaci pokročilých metod ovládaní ventilů, které ve spolupráci s ostatními systémy motoru povedou ke zvýšení účinnosti a snížení emisí a spotřeby motoru/vozidla.
Název v anglickém jazyce
Multi-Functional Advanced Truck Diesel Engine Valve Train
Popis výsledku anglicky
The main output of the project is a multi-functional diesel engine valve train enabling the LIVC function, cylinder deactivation and engine brake. The goal of the project was the design, construction and experimental verification of a valve train system for a diesel combustion engine for trucks, which will enable the implementation of advanced valve control methods, which, in cooperation with other engine systems, will lead to an increase in efficiency and a reduction in emissions and engine consumption while maintaining or increasing braking performance /vehicles.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0024938" target="_blank" >EG20_321/0024938: Multifunkcionální pokročilý ventilový rozvod vznětového motoru nákladního automobilu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EG20_321/0024938_protEaton
Číselná identifikace
EG20_321/0024938
Technické parametry
Prototyp ventilového rozvodu Hydraulická kapsle se šupátkem (Spool Capsule) Naklopitelný můstek (Swing Bridge) Deaktivační rolna s torzní pružinou (Single Deactivating Roller with Torsional Spring) Zdvojená deaktivační rolna s tlačnou pružinou (Dual Deactivating Roller) SW výpočetní modely SW pro verifikaci termodynamického modelu motoru v GT Power Suite
Ekonomické parametry
Projektem byla naplněna první část životního cyklu výrobku – výzkum a vývoj do fáze ověření prototypu. V roce 2025 se předpokládá zahájení výroby, výstup bude tedy uplatnitelný na trhu bezprostředně poté. Předkládaný projekt je součástí snahy české entity Eaton přivádět do Evropy stále více výzkumných a vývojových činností skupiny a získaná veřejná podpora na projekt výrazně posílí její pozici. Přínosy projektu můžeme spatřit nejen v rovině ekonomické, ale má pozitivní dopad i v oblastech neekonomicky'ch. Ty hlavní se týkají oblasti ochrany životního prostředí. Projekt představuje významný krok ve snižování ekologické zátěže z provozu nákladního vozu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze / FS / výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2023/Prot.zip