Podpora sociálně znevýhodněných romských žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43883602" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43883602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora sociálně znevýhodněných romských žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje tématu dotačního programu Podpory sociálně znevýhodněných romských žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol, který je často uváděn jako příklad pozitivní diskriminace romské minority. Cílem příspěvku je identifikovat efektivnost využití tohoto dotačního programu v rámci Jihočeského kraje. Zároveň se zabýváme vývojem tendence využití programu v Jihočeském kraji a důvody pro jeho nevyužití. Presentovaná data byla získána v rámci sekundární analýzy dat a výzkumu za použitítechniky polostrukturovaného rozhovoru u zástupců osmi středních škol v Jihočeském kraji. Z výsledků výzkumu vyplývá, že romští žáci jsou o Podpoře dobře informováni ještě před vstupem na SŠ. Školy ale i přes to informace žákům a jejich rodičům podávají.Žáci žádají o Podporu ihned na začátku studia, většinou opakovaně, a to zvlášť na každé období. Poskytnutá dotace se proplácí zpětně, a to za období září až prosinec v prosinci a za období leden až červen v červnu. Nevyužité finanční pro
Název v anglickém jazyce
Support of socially disadvantaged Roma secondary school students and students of higher vocational schools
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the topic of the grant program aids disadvantaged Roma secondary school students and students of higher vocational education, which is often cited as an example of positive discrimination against the Roma minority. The aim of this paper is to identify the effectiveness of the use of this grant program in the Region. At the same time, we develop the use of the tendencies in the South of Bohemia and reasons for non-use. Presented data were acquired in the secondary data analysis and research using the technique of semi-structured interview with representatives of eight secondary schools in South of Bohemia. The research results show that Roma pupils are well informed on Promoting before the entry to secondary school. Schools, but despite this information to pupils and their parents served. Students applying for aid at the outset of study, usually repeatedly, separately for each period. The subsidy granted is paid retroactively, for the period from September to Decemb
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fórum sociální politiky
ISSN
1802-5854
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
26-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—