Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podmínky a překážky výuky komunikace v ošetřovatelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884382" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podmínky a překážky výuky komunikace v ošetřovatelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou výuky komunikace v ošetřovatelství a to z pohledu podmínek, pomůcek a připravenosti vyučujících (slabých a silných stránek) pro výuku komunikačních dovedností ve studijním programu Ošetřovatelství. Kvalitativní šetření na vzorku šesti vyučujících na univerzitách a vysokých školách odhalilo překážky, které brání efektivní výuce komunikačních dovedností. Analýzou zakotvené teorie jsme získali hlavní koncepty: Efektivita, Osobnost, Filosofie, Problém a Postrádání, které charakterizují způsob výuky, z pohledu vyučujících na to, jak vyučují a jak vidí výuku komunikace. Vyučující postrádají zkušenosti a to úroveň jejich získání v kvalifikačním vzdělávání. Dále spolupráci v týmu pedagogů a to především vyučujících ošetřovatelských předmětů, komunikaci a spolupráci se sestrami na odděleních klinických pracovišť tak, aby na studenty působili jednotně, lépe řečeno, směrem k osvojení komunikačních intervencí sestry ve všech oblastech jejího působení. V neposlední řa

  • Název v anglickém jazyce

    Conditions and Obstacles of Nursing Communication Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper concerns the dilemma of communication education in nursing from the condition aids, and readiness of teachers (strengths and weakness) point of view, which they use for teaching of communication skills within the Nursing study program. The qualitative survey conducted on a sample of six university and high nursing schools teachers revealed the obstacles, which inhibit effective teaching of communication skills. By use of grounded theory we obtained the main concepts: Effectiveness, Personality, Philosophy, Problem and Lack, which characterized the way of teaching from the respondentś point of view, which is how the respondents teach and how they see education of communication. The respondents perceive lack of experience in the means of the level of gaining them during the qualitative education. Further they lack cooperation within the team of pedagogues especially nursing and communication teachers so as the cooperation with nurses on the clinical placements wards, so as they

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ošetrovateľstvo a pôrodná asistencia

  • ISSN

    1336-183X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    "IV"-"VI"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus