Podmínky a překážky výuky komunikace v ošetřovatelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884382" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podmínky a překážky výuky komunikace v ošetřovatelství
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou výuky komunikace v ošetřovatelství a to z pohledu podmínek, pomůcek a připravenosti vyučujících (slabých a silných stránek) pro výuku komunikačních dovedností ve studijním programu Ošetřovatelství. Kvalitativní šetření na vzorku šesti vyučujících na univerzitách a vysokých školách odhalilo překážky, které brání efektivní výuce komunikačních dovedností. Analýzou zakotvené teorie jsme získali hlavní koncepty: Efektivita, Osobnost, Filosofie, Problém a Postrádání, které charakterizují způsob výuky, z pohledu vyučujících na to, jak vyučují a jak vidí výuku komunikace. Vyučující postrádají zkušenosti a to úroveň jejich získání v kvalifikačním vzdělávání. Dále spolupráci v týmu pedagogů a to především vyučujících ošetřovatelských předmětů, komunikaci a spolupráci se sestrami na odděleních klinických pracovišť tak, aby na studenty působili jednotně, lépe řečeno, směrem k osvojení komunikačních intervencí sestry ve všech oblastech jejího působení. V neposlední řa
Název v anglickém jazyce
Conditions and Obstacles of Nursing Communication Education
Popis výsledku anglicky
The paper concerns the dilemma of communication education in nursing from the condition aids, and readiness of teachers (strengths and weakness) point of view, which they use for teaching of communication skills within the Nursing study program. The qualitative survey conducted on a sample of six university and high nursing schools teachers revealed the obstacles, which inhibit effective teaching of communication skills. By use of grounded theory we obtained the main concepts: Effectiveness, Personality, Philosophy, Problem and Lack, which characterized the way of teaching from the respondentś point of view, which is how the respondents teach and how they see education of communication. The respondents perceive lack of experience in the means of the level of gaining them during the qualitative education. Further they lack cooperation within the team of pedagogues especially nursing and communication teachers so as the cooperation with nurses on the clinical placements wards, so as they
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ošetrovateľstvo a pôrodná asistencia
ISSN
1336-183X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
"IV"-"VI"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—