Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements and support for primary school teachers from the perspective of senior teaching staff

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005282" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dpi-proceedings.com/index.php/dtssehs/issue/view/57/showToc" target="_blank" >http://dpi-proceedings.com/index.php/dtssehs/issue/view/57/showToc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12783/dtssehs/eshd2016/5167" target="_blank" >10.12783/dtssehs/eshd2016/5167</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements and support for primary school teachers from the perspective of senior teaching staff

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Primary education is relatively specific in relation to other levels of the education system. Today, we are talking primarily about the skills that every teacher should abound. Claims of leading teaching staff for teachers often, and I must say that legitimately, go beyond the skills that the teachers bring from the studies at the faculties of education. The aim of the paper is based on a qualitative survey to point out what requirements the leading teaching staff have for primary education teachers. It turns out that in addition to generally anticipated knowledge, communication and organization also play an important role with skills that fully correspond to the currently prevailing concept of constructive education.

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements and support for primary school teachers from the perspective of senior teaching staff

  • Popis výsledku anglicky

    Primary education is relatively specific in relation to other levels of the education system. Today, we are talking primarily about the skills that every teacher should abound. Claims of leading teaching staff for teachers often, and I must say that legitimately, go beyond the skills that the teachers bring from the studies at the faculties of education. The aim of the paper is based on a qualitative survey to point out what requirements the leading teaching staff have for primary education teachers. It turns out that in addition to generally anticipated knowledge, communication and organization also play an important role with skills that fully correspond to the currently prevailing concept of constructive education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education science and human development (ESHD 2016)

  • ISBN

    978-1-60595-405-9

  • ISSN

    2475-0042

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    80-85

  • Název nakladatele

    DEStech

  • Místo vydání

    Lancaster

  • Místo konání akce

    Changsha, China

  • Datum konání akce

    12. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402376200013