Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti rozvíjení prosociálního chování u studentů pomáhajících profesí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884892" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti rozvíjení prosociálního chování u studentů pomáhajících profesí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice vzrostl počet oborů na vysokých školách, v nichž se připravuje velké množství studentů k výkonu pomáhajících profesí (například lékaři, učitelé, psychologové, sociální pracovníci, psychoterapeuti, zdravotní sestry, atd.). Prosociální chování a empatie jsou pro pomáhající profesionály velmi důležité. Nejde přitom o fixní vlastnosti. Sociální dovednosti spojené s prosociálním chováním lze sociálním výcvikem v rámci profesní přípravy navýšit. Článek vymezuje prosociální chování, jeho vývoj a možnosti rozvíjení. Uvádí příklady univerzitních kurzů, které se většinou zaměřují na růst specifických dovedností, včetně metod, vhodných k rozvíjení psychosociálních kompetencí.

  • Název v anglickém jazyce

    The possibilities od development of prosocial behavior of students of helping professions

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic there is increasing number of fields of study at universities in which a large number of students are preparing to perform helping professions (e.g. doctors, teachers, psychologists, social workers, psychotherapists, nurses, etc.).Prosocial behavior and empathy are very im-portant for helping professionals. They do not consist of fixed characteristics. Social skills associated with prosocial behavior can be increased by social training within professional preparation. The articledefines prosocial behavior, its development and the related development opportunities. It gives examples of university courses, which tend to focus on the growth of specific skills, including methods suitable for development of psychosocial competencies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0380" target="_blank" >GAP407/11/0380: Prosociální chování a jeho osobnostní aspekty v kontextu dobrovolnictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Evropské pedagogické fórum 2012

  • ISBN

    978-80-905243-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    459-468

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    3. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku