Možnosti rozvíjení prosociálního chování u studentů pomáhajících profesí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F12%3A43884892" target="_blank" >RIV/60076658:12110/12:43884892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti rozvíjení prosociálního chování u studentů pomáhajících profesí
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice vzrostl počet oborů na vysokých školách, v nichž se připravuje velké množství studentů k výkonu pomáhajících profesí (například lékaři, učitelé, psychologové, sociální pracovníci, psychoterapeuti, zdravotní sestry, atd.). Prosociální chování a empatie jsou pro pomáhající profesionály velmi důležité. Nejde přitom o fixní vlastnosti. Sociální dovednosti spojené s prosociálním chováním lze sociálním výcvikem v rámci profesní přípravy navýšit. Článek vymezuje prosociální chování, jeho vývoj a možnosti rozvíjení. Uvádí příklady univerzitních kurzů, které se většinou zaměřují na růst specifických dovedností, včetně metod, vhodných k rozvíjení psychosociálních kompetencí.
Název v anglickém jazyce
The possibilities od development of prosocial behavior of students of helping professions
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic there is increasing number of fields of study at universities in which a large number of students are preparing to perform helping professions (e.g. doctors, teachers, psychologists, social workers, psychotherapists, nurses, etc.).Prosocial behavior and empathy are very im-portant for helping professionals. They do not consist of fixed characteristics. Social skills associated with prosocial behavior can be increased by social training within professional preparation. The articledefines prosocial behavior, its development and the related development opportunities. It gives examples of university courses, which tend to focus on the growth of specific skills, including methods suitable for development of psychosocial competencies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0380" target="_blank" >GAP407/11/0380: Prosociální chování a jeho osobnostní aspekty v kontextu dobrovolnictví</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Evropské pedagogické fórum 2012
ISBN
978-80-905243-2-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
459-468
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
3. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—