Výuka problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F17%3A43895324" target="_blank" >RIV/60076658:12110/17:43895324 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/07/Bezpecna_spolecnost_2017.pdf" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/07/Bezpecna_spolecnost_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek na téma výuky problematiky ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí se zaměřuje na reflexi vytvoření funkčního systému výchovy a vzdělávání, aby obyvatelstvo dokázalo čelit negativním vlivům hrozeb přírodního nebo antropogenního charakteru. Cílem příspěvku je zkoumat základní přístupy realizace výchovy k ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí, zpracovat základní charakteristiku problematiky a její základní předmětové členění v období druhé dekády 21. století. Jako metoda výzkumu problematiky vzdělávání a výchovy je využita historicko-srovnávací analýza. V textu je provedena základní charakteristika historie a vývoje výuky problematiky civilní obrany, která byla realizována do roku 1991. Akcentován je současný přístup vzdělávání na základě platformy Rámcově vzdělávacích programů a výuky bezpečnostní problematiky. Charakterizovány jsou jednotlivé oblasti vzdělávání a je zpracována struktura vyučovacích předmětů, kde se promítá výuka bezpečnostních rizik.
Název v anglickém jazyce
Education the issue of civil protection during normal risk and emergencies
Popis výsledku anglicky
The topic of education the issue of civil protection during normal risk and emergencies focuses on reflection establish an efficient system of education that the population was able to counter the negative effects of natural or anthropogenic threats character. The aim of this paper is to examine the implementation of the basic approaches of education to protect humans under normal risks and emergencies, handle basic characteristics of the problem and its basic subject breakdown during the second decade of the 21st century. As a method of research on the subject of education and training is utilized comparative historical analysis. The text provides a basic characteristic of teaching history and development issues of civil defence, which was implemented until the year 1991. Accentuating the current approach of education based on the platform framework educational programs and teaching safety issues. There are characterized the individual areas of education and is processed structure of subjects, which reflects lessons of safety risks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní kolokvium Bezpečná společnost 2017 Sborník příspěvků
ISBN
978-80-7556-017-9
ISSN
2533-6223
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
24-32
Název nakladatele
Vysoká škola evropských a regionálních studií
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
30. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—