Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentor jako klíč k životu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F23%3A43907352" target="_blank" >RIV/60076658:12110/23:43907352 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vstvs.palestra.cz/nova-monografie/" target="_blank" >https://vstvs.palestra.cz/nova-monografie/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentor jako klíč k životu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje primárně dětem z dětských domovů a jejich začleňování do běžného života po ukončení ústavní výchovy. Autorky upozorňují, že v ČR neexistuje komplexní systém, který by připravoval mladé osoby žijící v dětských domovech na samostatný život. Dětské domovy se proto stále častěji zapojují do dobrovolnických mentoringových programů, přičemž dobrovolníci/mentoři poskytují mladým dospělým určitý vzor chování založený na přátelském vztahu, předávají jim své zkušenosti a jsou jim podporou při vstupu do běžného života. Kapitola také prezentuje výsledky výzkumu v dětských domovech a se samotnými mentory, představuje na základě výsledků principy dobrovolnického mentoringového vztahu, zaměřuje se na prospěšnost, ale také na bariéry či rizika.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring as a Key to Life

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses primarily on children from children&apos;s homes and their integration into ordinary life after leaving institutional care. The authors point out that there is no comprehensive system in the Czech Republic that would prepare young people living in children&apos;s homes for independent living. Children&apos;s homes are therefore increasingly involved in volunteer mentoring programs, where volunteers/mentors provide young adults with a certain role model based on a friendly relationship, pass on their experiences and support them in entering ordinary life. The chapter also presents the results of research in children&apos;s homes and with mentors themselves. Based on the results, it presents the principles of a volunteer mentoring relationship, focusing on its benefits, as well as barriers and risks.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Prožitek jako součást edukačních a psychosociálních přístupů

  • ISBN

    978-80-88462-44-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    208-227

  • Počet stran knihy

    314

  • Název nakladatele

    Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly