Mentor jako klíč k životu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F23%3A43907352" target="_blank" >RIV/60076658:12110/23:43907352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vstvs.palestra.cz/nova-monografie/" target="_blank" >https://vstvs.palestra.cz/nova-monografie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentor jako klíč k životu
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se věnuje primárně dětem z dětských domovů a jejich začleňování do běžného života po ukončení ústavní výchovy. Autorky upozorňují, že v ČR neexistuje komplexní systém, který by připravoval mladé osoby žijící v dětských domovech na samostatný život. Dětské domovy se proto stále častěji zapojují do dobrovolnických mentoringových programů, přičemž dobrovolníci/mentoři poskytují mladým dospělým určitý vzor chování založený na přátelském vztahu, předávají jim své zkušenosti a jsou jim podporou při vstupu do běžného života. Kapitola také prezentuje výsledky výzkumu v dětských domovech a se samotnými mentory, představuje na základě výsledků principy dobrovolnického mentoringového vztahu, zaměřuje se na prospěšnost, ale také na bariéry či rizika.
Název v anglickém jazyce
Mentoring as a Key to Life
Popis výsledku anglicky
This chapter focuses primarily on children from children's homes and their integration into ordinary life after leaving institutional care. The authors point out that there is no comprehensive system in the Czech Republic that would prepare young people living in children's homes for independent living. Children's homes are therefore increasingly involved in volunteer mentoring programs, where volunteers/mentors provide young adults with a certain role model based on a friendly relationship, pass on their experiences and support them in entering ordinary life. The chapter also presents the results of research in children's homes and with mentors themselves. Based on the results, it presents the principles of a volunteer mentoring relationship, focusing on its benefits, as well as barriers and risks.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Prožitek jako součást edukačních a psychosociálních přístupů
ISBN
978-80-88462-44-6
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
208-227
Počet stran knihy
314
Název nakladatele
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—