Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CA as a methodology in investigating the language of decision-making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F14%3A43887605" target="_blank" >RIV/60076658:12210/14:43887605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CA as a methodology in investigating the language of decision-making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present article draws on authentic business meetings data collected during a longitudinal study undertaken in a British Chamber of Commerce and Industry (2005-2006) and uses these to set out an applied methodology to the analysis of decision-making in meetings. Specifically, it makes a case promoting the suitability of Conversation Analysis (CA) in examining the role of talk in decision-making. Due to the interdisciplinary character of the research enquiry, an analysis of this kind poses a number ofchallenges that need to be subsumed into the design of the methodology adopted. These typically include the complexity of multi-party interactions, the volume of data, and the requirement for the linguistic findings to be interpreted in the wider context of the business organisation. CA provides a flexible and robust methodology through which to address these challenges. In order to illustrate some of its potential, the article will demonstrate how CA's principle orientations towards tu

  • Název v anglickém jazyce

    CA as a methodology in investigating the language of decision-making

  • Popis výsledku anglicky

    The present article draws on authentic business meetings data collected during a longitudinal study undertaken in a British Chamber of Commerce and Industry (2005-2006) and uses these to set out an applied methodology to the analysis of decision-making in meetings. Specifically, it makes a case promoting the suitability of Conversation Analysis (CA) in examining the role of talk in decision-making. Due to the interdisciplinary character of the research enquiry, an analysis of this kind poses a number ofchallenges that need to be subsumed into the design of the methodology adopted. These typically include the complexity of multi-party interactions, the volume of data, and the requirement for the linguistic findings to be interpreted in the wider context of the business organisation. CA provides a flexible and robust methodology through which to address these challenges. In order to illustrate some of its potential, the article will demonstrate how CA's principle orientations towards tu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studie z aplikované lingvistiky

  • ISSN

    1804-3240

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    27-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus