Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Action-oriented Approach within the Teacher Training Courses for Future Secondary School Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F16%3A43891569" target="_blank" >RIV/60076658:12210/16:43891569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Action-oriented Approach within the Teacher Training Courses for Future Secondary School Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the contribution is to point out basic questions concerning the implementation of an action-oriented approach, as it is specified in the Common European Framework of Reference for Languages, into foreign language teaching within Czech education environment. The introduction of the contribution treats briefly theoretical bases of action-oriented language teaching which is recommended by the CEFR as a means for achieving expected outcomes. We also seek to put the methodological principles of Task-based and Competency-based Language Teaching (TBLT and CBLT) into perspective of secondary school teacher training courses. We assume that it is possible to apply the above-mentioned language teaching methods also on teaching theoretical subjects concerning foreign language teaching methodology as well as on the organisation of teaching practice for future language teachers. We try to outline the possible benefits but also problems connected with the implementation of the action-oriented approach and finally, we briefly summarise the key principles which must be taken into consideration when trying to implement the action-oriented approach into practice.

  • Název v anglickém jazyce

    An Action-oriented Approach within the Teacher Training Courses for Future Secondary School Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the contribution is to point out basic questions concerning the implementation of an action-oriented approach, as it is specified in the Common European Framework of Reference for Languages, into foreign language teaching within Czech education environment. The introduction of the contribution treats briefly theoretical bases of action-oriented language teaching which is recommended by the CEFR as a means for achieving expected outcomes. We also seek to put the methodological principles of Task-based and Competency-based Language Teaching (TBLT and CBLT) into perspective of secondary school teacher training courses. We assume that it is possible to apply the above-mentioned language teaching methods also on teaching theoretical subjects concerning foreign language teaching methodology as well as on the organisation of teaching practice for future language teachers. We try to outline the possible benefits but also problems connected with the implementation of the action-oriented approach and finally, we briefly summarise the key principles which must be taken into consideration when trying to implement the action-oriented approach into practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metody výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)

  • ISBN

    978-80-87238-12-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    150-158

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy

  • Místo vydání

    Poděbrady

  • Místo konání akce

    Poděbrady

  • Datum konání akce

    21. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku