Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ustanovme funkční styl reklamní

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F17%3A43896384" target="_blank" >RIV/60076658:12210/17:43896384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ustanovme funkční styl reklamní

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reklama se přesto, že má zcela jednoznačnou komunikační funkci, v české stylistice dosud nekonstituovala jako samostatný funkční styl. V odborné literatuře je zpravidla přiřazována ke stylu publicistickému, inzeráty pak ke stylu administrativnímu nebo publicistickému. Reklama představuje heterogenní celek. Tvoří ji složka verbální (jazyk), která je její složkou základní, i složky neverbální (obraz, barva, akustika). Užití všech těchto prostředků je přitom podřízeno jediné dominantní funkci - funkci persvazivní. Svou vyhrocenou persvazí se reklama odlišuje jak od stylu publicistického, kde je persvaze spojena s funkcí sdělnou, tak od stylu administrativního, kde sdělnost jednoznačně převažuje. Proto by měl být styl reklamní definován jako samostatný funkční styl.

  • Název v anglickém jazyce

    Defining of the functional style of advertising

  • Popis výsledku anglicky

    Advertising is an integral part of our every day life. A number of scientific disciplines focuses therefore on the studying of advertising. Among the disciplines is also linguistics and especially the stylistics. Although advertising has completely unambiguous communication function, it was not yet established as a particular functional style. In the scientific literature it is usually assigned to the journalistic style, advertisements are assigned to the administrative or journalistic style. Advertising represents a heterogeneous whole. It consists of the verbal component (language), which is the basic component, then there are non-verbal elements (picture, colour, acoustic). The use of all these means is subordinated to a single dominant function ? the persuasive function. Having an escalated persuasion advertising differs from the journalistic style, where the persuasiveness is associated with the revealing function and also from the administrative style, where the message definitely prevails. Therefore the advertising style should be defined as an individual functional style.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jazyk a jazykoveda v súvislostiach

  • ISBN

    978-80-223-4422-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "137 "- 144

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislavě

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku