Ustanovme funkční styl reklamní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F17%3A43896384" target="_blank" >RIV/60076658:12210/17:43896384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ustanovme funkční styl reklamní
Popis výsledku v původním jazyce
Reklama se přesto, že má zcela jednoznačnou komunikační funkci, v české stylistice dosud nekonstituovala jako samostatný funkční styl. V odborné literatuře je zpravidla přiřazována ke stylu publicistickému, inzeráty pak ke stylu administrativnímu nebo publicistickému. Reklama představuje heterogenní celek. Tvoří ji složka verbální (jazyk), která je její složkou základní, i složky neverbální (obraz, barva, akustika). Užití všech těchto prostředků je přitom podřízeno jediné dominantní funkci - funkci persvazivní. Svou vyhrocenou persvazí se reklama odlišuje jak od stylu publicistického, kde je persvaze spojena s funkcí sdělnou, tak od stylu administrativního, kde sdělnost jednoznačně převažuje. Proto by měl být styl reklamní definován jako samostatný funkční styl.
Název v anglickém jazyce
Defining of the functional style of advertising
Popis výsledku anglicky
Advertising is an integral part of our every day life. A number of scientific disciplines focuses therefore on the studying of advertising. Among the disciplines is also linguistics and especially the stylistics. Although advertising has completely unambiguous communication function, it was not yet established as a particular functional style. In the scientific literature it is usually assigned to the journalistic style, advertisements are assigned to the administrative or journalistic style. Advertising represents a heterogeneous whole. It consists of the verbal component (language), which is the basic component, then there are non-verbal elements (picture, colour, acoustic). The use of all these means is subordinated to a single dominant function ? the persuasive function. Having an escalated persuasion advertising differs from the journalistic style, where the persuasiveness is associated with the revealing function and also from the administrative style, where the message definitely prevails. Therefore the advertising style should be defined as an individual functional style.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jazyk a jazykoveda v súvislostiach
ISBN
978-80-223-4422-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"137 "- 144
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislavě
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
11. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—