Plánování komplexních jazykových úloh zaměřených na rozvoj produktivních dovedností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F18%3A43898398" target="_blank" >RIV/60076658:12210/18:43898398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Plánování komplexních jazykových úloh zaměřených na rozvoj produktivních dovedností
Popis výsledku v původním jazyce
Cı́lem článku je představit metodický postup při plánovánı́ a přı́pravě jazykových úloh zaměřených na rozvı́jenı́ produktivnı́ch řečových dovednostı́ inspirovaný koncepcemi akčně orientovaného přı́stupu a úlohově orientovaného vyučovánı́ cizı́ch jazyků dle Společného evropského referenčnı́ho rámce. Úvodnı́ část článku je věnována terminologickému vymezenı́ komplexnı́ jazykové úlohy a jejı́m zá kladnı́m typům. Následně jsou zde popsány jednotlivé fáze plánovánı́ a realizace tohoto typu úloh, přičemž uvádı́me přı́klady konkrétnı́ch úloh, které jsou tematicky navázané na deskriptory pro doporučené očekávané výstupy k průřezovému tématu Mediálnı́ výchova a jejichž cı́lem je kromě řečových dovednostı́ rozvı́jet také znalosti a dovednosti vedoucı́ k rozvoji mediálnı́ gramotnosti, tak jak je specifikováno v Rámcovém vzdělávacı́m programu pro gymnázia. V závěru zhodnotı́me, jakým způsobem lze komplexnı́ jazykové úlohy využı́t k budovánı́ klı́čových kompetencı́ dle RVP.
Název v anglickém jazyce
Complex Language Tasks Focused on Developing Productive Language Skills – Methodology of Task Planning
Popis výsledku anglicky
The objective of the article is to present a methodology of complex language task planning focused on developing productive language skills which is based on the concepts of action-oriented and task-based language teaching included in the CEFR. The article focuses on the basic stages of planning and realisation of language tasks which are not only aimed at developing language skills but also at other key competences as stated in the Framework Education Programme for Secondary General Schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
"29–39"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—