Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dubletní tvary sloves typu tiskne (nejen) z pohledu didaktického

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F19%3A43900859" target="_blank" >RIV/60076658:12210/19:43900859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-1-2019" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-1-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dubletní tvary sloves typu tiskne (nejen) z pohledu didaktického

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se soustředí na problematiku dubletních tvarů sloves řadících se do druhé slovesné třídy. Hlavní pozornost je věnována tvarům sloves tiskne (příčestí činné a trpné), okrajově též substantivům verbálním a tomu, jaký sklon k tvoření dublet tyto tvary mají, resp. jaké potenciální obtíže mohou mít studenti s tvořením těchto dublet. V korpusové analýze se naše stať zaměřuje na četnost výskytu dubletních tvarů u příčestí činného. Taktéž je zkoumána četnost výskytu dvojího významu slovesa tiskne s přihlédnutím ke spisovnosti či nespisovnosti daných tvarů a významů.

  • Název v anglickém jazyce

    DOUBLE VERB FORMS OF THE TYPE TISKNE (NOT ONLY) FROM THE DIDACTIC VIEWPOINT

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with double form of Czech verbs that belong to the second verb class. We focus on verbs created according to the pattern verb tiskne (to print/to press in English). The examined verb forms are active and passive participle, verbal nouns are also mentioned. The tendency to create double forms in the active participle is analysed in language corpus with the special attention dedicated to the frequency of occurrence of those double forms and potential problems with creating those double forms by students. The standard Czech in usage of two different meanings in written language is also considered.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    98-115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus