Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Aesthetic Value of Works of Popular Culture from Richard Shusterman’s Pragmatist Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F24%3A43909213" target="_blank" >RIV/60076658:12210/24:43909213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Aesthetic Value of Works of Popular Culture from Richard Shusterman’s Pragmatist Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on Shusterman’s texts that coined his concept of popular arts, aiming to incorporate such types of art into a broader aesthetic concept of arts and culture. The chapter analyses Shusterman’s attempts to avoid the historical terms based on classifications and distinctions, substituted by the ideas of fluency, coalescence, and motion. Paying attention to the chronological development and original contexts of Shusterman’s texts, the analysis shows that his original attempt to legitimize the popular arts at the field of academic aesthetics shifted into an autonomous concept of the art of living. Such a shift positions the character of the artwork into the periphery to grant the central position to the newly coined idea of somaesthetics.

  • Název v anglickém jazyce

    The Aesthetic Value of Works of Popular Culture from Richard Shusterman’s Pragmatist Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on Shusterman’s texts that coined his concept of popular arts, aiming to incorporate such types of art into a broader aesthetic concept of arts and culture. The chapter analyses Shusterman’s attempts to avoid the historical terms based on classifications and distinctions, substituted by the ideas of fluency, coalescence, and motion. Paying attention to the chronological development and original contexts of Shusterman’s texts, the analysis shows that his original attempt to legitimize the popular arts at the field of academic aesthetics shifted into an autonomous concept of the art of living. Such a shift positions the character of the artwork into the periphery to grant the central position to the newly coined idea of somaesthetics.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů