Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors That Influence the Selling of Milk Through Milk Vending Machines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F14%3A43887025" target="_blank" >RIV/60076658:12220/14:43887025 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/14:43887025

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462040641" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462040641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462040641" target="_blank" >10.11118/actaun201462040641</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors That Influence the Selling of Milk Through Milk Vending Machines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to assess the current situation in the sale of milk through vending machines in the context of the previous period of the decline in milk consumption, the transition of the Czech Republic towards the market economy, the transformation of agriculture, the entry into the EU and the concentration in the milk market and to defi ne the basic motivational factors and barriers of the development of this distribution path. Technical problems with sales, intent to diversify milk sellingand aiming the high profi tability of the sale are the reasons for operating vending machines that are correlated with the share of this selling channel on producers' total sales of milk. Vending machines are inhibited by misinformation from state authorities; other problems are weak support by media and low consumer awareness. The expectations of the operators concerning the development of the situation of the milk vending machines are rather optimistic: 36% of them expect an increase i

  • Název v anglickém jazyce

    Factors That Influence the Selling of Milk Through Milk Vending Machines

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to assess the current situation in the sale of milk through vending machines in the context of the previous period of the decline in milk consumption, the transition of the Czech Republic towards the market economy, the transformation of agriculture, the entry into the EU and the concentration in the milk market and to defi ne the basic motivational factors and barriers of the development of this distribution path. Technical problems with sales, intent to diversify milk sellingand aiming the high profi tability of the sale are the reasons for operating vending machines that are correlated with the share of this selling channel on producers' total sales of milk. Vending machines are inhibited by misinformation from state authorities; other problems are weak support by media and low consumer awareness. The expectations of the operators concerning the development of the situation of the milk vending machines are rather optimistic: 36% of them expect an increase i

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "641?650"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus