Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika prodeje syrového kravského mléka z pohledu spotřebitelů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F11%3A43882024" target="_blank" >RIV/60076658:12220/11:43882024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika prodeje syrového kravského mléka z pohledu spotřebitelů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prodej syrového kravského mléka v České republice spojený po roce 2009 s rozšířením mléčných automatů, vyžaduje pozornost jak odborníků, tak konzumentů mléka. Cílem práce bylo posoudit problematiku prodeje syrového mléka prostřednictvím dotazníkového šetření (12/2010 - 2/2011) u náhodně vybrané skupiny respondentů (n=152). Pro tento účel vytvořený dotazník byl zaměřen na spotřebu mléka, informovanost spotřebitelů o zdravotní nezávadnosti mléka a na zkušenosti s nákupem mléka prostřednictvím různých typůprodeje mléka (mléčné automaty vs. tržní síť). Z výsledků vyplynulo, že největší znalosti o jakosti a způsobech prodeje mají skupiny se středním a vyšším vzděláním, které mléko i nejčastěji konzumují. Všechny skupiny respondentů oproti tomu vykazují shodně vysokou neznalost o vhodnosti způsobu skladování a tepelné úpravy před konzumací.

  • Název v anglickém jazyce

    A survey of consumers view on raw milk sale.

  • Popis výsledku anglicky

    The sale of raw milk in the Czech Republic bound to the expansion of vending machines since 2009 calls for an alertness of both professionals and consumers. A special questionnaire dealing with milk consumption, awareness of health safety and experiencewith various forms of milk shopping (shops vs. vending machines) was therefore put together. The questions were responded by 152 randomly selected consumers. As resulted from the survey, the best knowledge of milk quality and the characteristics of its shopping forms had the groups with medium and higher education, consuming milk with the highest frequency. Nevertheless, all groups showed low knowledge of raw milk storage conditions and the necessity of its thermal treatment prior to the consumption.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mlékařské listy - zpravodaj

  • ISSN

    1212-950X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    127

  • Číslo periodika v rámci svazku

    127

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "´X´"-"´XIV´"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus