Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chováme se k mléku správně? Průzkum spotřebitelského chování při zacházení se syrovým kravským mlékem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F16%3A43890911" target="_blank" >RIV/60076658:12220/16:43890911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chováme se k mléku správně? Průzkum spotřebitelského chování při zacházení se syrovým kravským mlékem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nákup syrového mléka z mléčných automatů (MA) je stále aktuální. Cílem dotazníkového šetření bylo vyhodnotit spotřebitelské chování u osob nakupujících syrové mléko z MA včetně posouzení, zda tyto osoby dovedou s touto potravinou vhodným způsobem zacházet. Bylo zjištěno, že typickým konzumentem je středoškolsky vzdělaná žena ve věku 31 - 50 let nakupující mléko 3 - 5 krát týdně. Přeprava mléka je nejčastěji realizovaná autem (49 %) a v době nepřesahující 30 minut (53 %). Většina oslovených respondentů (75 %) zakoupené syrové mléko před konzumací tepelně neupravovala, i když někteří z nich uvedli, že syrové mléko v rodině konzumují i osoby patřící do rizikových skupin.

  • Název v anglickém jazyce

    Do we behave properly to milk? A study on consumer behaviour towards raw milk

  • Popis výsledku anglicky

    The purchase of raw milk from milk vending machines (MVM) is still current. The aims of questionnaire survey were: a) to evaluate consumer' behaviour among people who buy raw milk from MVM, and b) to review the ways of manipulation with raw milk. The results show that a stereotype consumer is a high school graduate woman aged 31 - 50 years, who purchases milk 3 - 5 times a week. Transport of milk is mostly by car (49%), and time of transport does not exceed 30 minutes (53 %). Most respondents (75 %) do not heat up the raw milk before consumption. Moreover, some of the respondents claimed that certain members of their family consume raw milk although they belong to risk groups.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QJ1510336" target="_blank" >QJ1510336: Výzkum a podpora produkce zdravotně a spotřebitelsky benefitních mléčných výrobků cílenou selekcí a modifikací profilu mastných kyselin mléčného tuku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mlékařské listy - zpravodaj

  • ISSN

    1212-950X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    13-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus