Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení vybraných tavených plátkových sýrů a analogových výrobků mladými spotřebiteli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F17%3A43895962" target="_blank" >RIV/60076658:12220/17:43895962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení vybraných tavených plátkových sýrů a analogových výrobků mladými spotřebiteli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce bylo posouzení preferencí v příjemnosti chuti a atraktivity obalů tavených plátkových výrobků s různým složením ve skupině mladých hodnotitelů. Za tímto účelem bylo provedeno hodnocení (23 mužů a 42 žen) pěti tavených plátkových výrobků (3 sýry a 2 analogové výrobky). Z výsledků pořadové zkoušky vyplynulo, že v uvedené skupině hodnotitelů byl prakticky stejně příznivě hodnocen tavený plátkový sýr (Processed Cheese Slices K-Classic; průměrné pořadí 2,7) i tavený plátkový výrobek s 18 % rostlinného tuku (Javor; 2,6). Byla zjištěna významná role obsahu tuku v sušině daného výrobku i přítomnost přidaných látek (extrakt z papriky, ementál) na vnímání posuzovatelů. Obaly tzv. privátních značek byly hodnoceny méně příznivě. Byla zjištěna velmi nízká znalost pojmu analogový výrobek.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of selected processed sliced cheeses and analogues among young consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the work was to evaluate taste preferences and attractiveness of the packages of processed sliced cheeses and analogues with different composition among young consumers. For this purpose, a sensory evaluation of five products (3 cheeses and 2 analogue products) in the group of 23 men and 42 women was carried out. The ranking test showed that the Processed Cheese Slices K-Classic was evaluated as favourable (average order 2.7) as processed sliced product (Javor) with 18% of vegetable fat (2.6). The fat in dry matter and the presence of added substances (extract of pepper, emmental) have been identified as important for the perception of products. Private label packages were rated less favourable. Very low knowledge of the term ?analogue product? was found out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21101 - Food and beverages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QJ1510336" target="_blank" >QJ1510336: Výzkum a podpora produkce zdravotně a spotřebitelsky benefitních mléčných výrobků cílenou selekcí a modifikací profilu mastných kyselin mléčného tuku</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mlékařské listy - zpravodaj

  • ISSN

    1212-950X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    9-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus