Hodnocení vybraných tavených plátkových sýrů a analogových výrobků mladými spotřebiteli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F17%3A43895962" target="_blank" >RIV/60076658:12220/17:43895962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení vybraných tavených plátkových sýrů a analogových výrobků mladými spotřebiteli
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce bylo posouzení preferencí v příjemnosti chuti a atraktivity obalů tavených plátkových výrobků s různým složením ve skupině mladých hodnotitelů. Za tímto účelem bylo provedeno hodnocení (23 mužů a 42 žen) pěti tavených plátkových výrobků (3 sýry a 2 analogové výrobky). Z výsledků pořadové zkoušky vyplynulo, že v uvedené skupině hodnotitelů byl prakticky stejně příznivě hodnocen tavený plátkový sýr (Processed Cheese Slices K-Classic; průměrné pořadí 2,7) i tavený plátkový výrobek s 18 % rostlinného tuku (Javor; 2,6). Byla zjištěna významná role obsahu tuku v sušině daného výrobku i přítomnost přidaných látek (extrakt z papriky, ementál) na vnímání posuzovatelů. Obaly tzv. privátních značek byly hodnoceny méně příznivě. Byla zjištěna velmi nízká znalost pojmu analogový výrobek.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of selected processed sliced cheeses and analogues among young consumers
Popis výsledku anglicky
The aim of the work was to evaluate taste preferences and attractiveness of the packages of processed sliced cheeses and analogues with different composition among young consumers. For this purpose, a sensory evaluation of five products (3 cheeses and 2 analogue products) in the group of 23 men and 42 women was carried out. The ranking test showed that the Processed Cheese Slices K-Classic was evaluated as favourable (average order 2.7) as processed sliced product (Javor) with 18% of vegetable fat (2.6). The fat in dry matter and the presence of added substances (extract of pepper, emmental) have been identified as important for the perception of products. Private label packages were rated less favourable. Very low knowledge of the term ?analogue product? was found out.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
21101 - Food and beverages
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QJ1510336" target="_blank" >QJ1510336: Výzkum a podpora produkce zdravotně a spotřebitelsky benefitních mléčných výrobků cílenou selekcí a modifikací profilu mastných kyselin mléčného tuku</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mlékařské listy - zpravodaj
ISSN
1212-950X
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
9-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—