Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sýry a analogové výrobky - vývoj spotřeby a dotazníkové šetření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00192001" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00192001 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12220/12:43883604

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sýry a analogové výrobky - vývoj spotřeby a dotazníkové šetření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokud je u potravin na bázi mléka nahrazena některá z jeho složek rostlinnou, nelze použít termínu "sýr", protože to nevyhovuje současné potravinářské legislativě. Pro tyto potraviny se využívá termín "analogové" výrobky. Práce vychází z dotazníkového průzkumu (250) respondentů, zaměřeného na preference spotřeby jednotlivých podskupin sýrů, na faktory ovlivňující nákup a na informovanost o analogových výrobcích. Průzkum ukázal neznalost pojmu analog, omezené využívání informací uvedených na obalu potravin a relativně velkou nelibost nad nejasným označováním výrobků v tržní síti. Nákupní preference pro sýry vycházejí nejčastěji ze zkušenosti (58 %), kvality (46 %) a ceny (39 %) výrobku. Z hlediska obliby sýrů nejlépe dopadly polotvrdé sýry, nejméně oblíbené jsou tavené sýry.

  • Název v anglickém jazyce

    Cheese and analogues - cosumption development and questionnaire findings

  • Popis výsledku anglicky

    If the is any components of dairy products replaced by plant component, you can not use the term "cheese" because it does not meet current food legislation. For these food is used term "analogue" products. The work is based on a questionnaire survey (250) of respondents focused on the consumption preferences of individual subgroups cheeses and factors influencing purchase and information about analogue products. The survey showed ignorance of the concept of analogue, limited use of information providedon food packaging and relatively high displeasure of unclear product labeling in the market. Shopping preferences for cheeses is based on the experience of most (58 %), quality (46 %) and price (39 %) of product. The semi-hard cheeses were the best in terms of popularity, the least popular cheeses were processed cheeses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výživa a potraviny

  • ISSN

    1211-846X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6 (67)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    148-150

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus