Sýry a analogové výrobky - vývoj spotřeby a dotazníkové šetření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00192001" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00192001 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12220/12:43883604
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sýry a analogové výrobky - vývoj spotřeby a dotazníkové šetření
Popis výsledku v původním jazyce
Pokud je u potravin na bázi mléka nahrazena některá z jeho složek rostlinnou, nelze použít termínu "sýr", protože to nevyhovuje současné potravinářské legislativě. Pro tyto potraviny se využívá termín "analogové" výrobky. Práce vychází z dotazníkového průzkumu (250) respondentů, zaměřeného na preference spotřeby jednotlivých podskupin sýrů, na faktory ovlivňující nákup a na informovanost o analogových výrobcích. Průzkum ukázal neznalost pojmu analog, omezené využívání informací uvedených na obalu potravin a relativně velkou nelibost nad nejasným označováním výrobků v tržní síti. Nákupní preference pro sýry vycházejí nejčastěji ze zkušenosti (58 %), kvality (46 %) a ceny (39 %) výrobku. Z hlediska obliby sýrů nejlépe dopadly polotvrdé sýry, nejméně oblíbené jsou tavené sýry.
Název v anglickém jazyce
Cheese and analogues - cosumption development and questionnaire findings
Popis výsledku anglicky
If the is any components of dairy products replaced by plant component, you can not use the term "cheese" because it does not meet current food legislation. For these food is used term "analogue" products. The work is based on a questionnaire survey (250) of respondents focused on the consumption preferences of individual subgroups cheeses and factors influencing purchase and information about analogue products. The survey showed ignorance of the concept of analogue, limited use of information providedon food packaging and relatively high displeasure of unclear product labeling in the market. Shopping preferences for cheeses is based on the experience of most (58 %), quality (46 %) and price (39 %) of product. The semi-hard cheeses were the best in terms of popularity, the least popular cheeses were processed cheeses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GM - Potravinářství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výživa a potraviny
ISSN
1211-846X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6 (67)
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
148-150
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—