Sýry a analogové výrobky: dotazníkový průzkum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00191607" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00191607 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12220/12:43883605
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sýry a analogové výrobky: dotazníkový průzkum
Popis výsledku v původním jazyce
Spotřebitel se v poslední době cítí být ze všech stran klamán, přesto dává přednost levnějším potravinám. Poptávka po levnějších produktech neklesá, ač se spotřebitelé bouří proti různým náhražkám a chemickým látkám. V případě jakosti analogových výrobkůje jasné, že nedosahují kvalitativních měřítek a hodnoty tradičního výrobku. Spotřebitel často nečte, nebo nerozumí jednotlivým termínům na obalu výrobku. Analogové výrobky podléhají stejným požadavkům na zdravotní nezávadnost, problémem pro zákazníka je jejich možná záměna v obchodní síti a poté jeho rozčarování ve vztahu vlastního chápání kvality a ceny. Předmětem průzkumu bylo zjistit, jaké je mezi potenciálními konzumenty povědomí o analogových výrobcích, jak často vůbec čtou informace na obalu výrobků a zda jim rozumí.
Název v anglickém jazyce
Cheese and their analogues: a questionnaire survey
Popis výsledku anglicky
Recently, consumer feel to be generally deceived, however in spite of such sense they prefer cheapar foods. The demand for low-cost foods has been stable in spite of consumer mistrust to various substitutes and chemical ingredients. It is evident that cheese analogues have a lower quality and value than original products. Consumers often do not read or do not understand information on labels. Analogues must meet the same food safety requirements. However, the analogues can be mistaken by consumers'selection in stores. Consumers can be then dissapointed by prise - quality relation, non-complying with their demands. In this paper there are given the results of a questionnaire survey on consumers'knowledge of cheese analogues and utilisation and understanding of label information.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GM - Potravinářství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mlékařské listy-Zpravodaj
ISSN
1212-950X
e-ISSN
—
Svazek periodika
134 (23)
Číslo periodika v rámci svazku
134
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
6-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—