Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sýry a analogové výrobky: dotazníkový průzkum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F12%3A00191607" target="_blank" >RIV/62156489:43210/12:00191607 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12220/12:43883605

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sýry a analogové výrobky: dotazníkový průzkum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spotřebitel se v poslední době cítí být ze všech stran klamán, přesto dává přednost levnějším potravinám. Poptávka po levnějších produktech neklesá, ač se spotřebitelé bouří proti různým náhražkám a chemickým látkám. V případě jakosti analogových výrobkůje jasné, že nedosahují kvalitativních měřítek a hodnoty tradičního výrobku. Spotřebitel často nečte, nebo nerozumí jednotlivým termínům na obalu výrobku. Analogové výrobky podléhají stejným požadavkům na zdravotní nezávadnost, problémem pro zákazníka je jejich možná záměna v obchodní síti a poté jeho rozčarování ve vztahu vlastního chápání kvality a ceny. Předmětem průzkumu bylo zjistit, jaké je mezi potenciálními konzumenty povědomí o analogových výrobcích, jak často vůbec čtou informace na obalu výrobků a zda jim rozumí.

  • Název v anglickém jazyce

    Cheese and their analogues: a questionnaire survey

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, consumer feel to be generally deceived, however in spite of such sense they prefer cheapar foods. The demand for low-cost foods has been stable in spite of consumer mistrust to various substitutes and chemical ingredients. It is evident that cheese analogues have a lower quality and value than original products. Consumers often do not read or do not understand information on labels. Analogues must meet the same food safety requirements. However, the analogues can be mistaken by consumers'selection in stores. Consumers can be then dissapointed by prise - quality relation, non-complying with their demands. In this paper there are given the results of a questionnaire survey on consumers'knowledge of cheese analogues and utilisation and understanding of label information.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mlékařské listy-Zpravodaj

  • ISSN

    1212-950X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    134 (23)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    134

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus