Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin?: The Case of the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60456540%3A_____%2F18%3AN0000117" target="_blank" >RIV/60456540:_____/18:N0000117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin?: The Case of the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The maturity and saturation of the EU food market have forced the food industry to accelerate product differentiation to gain or increase market shares. In accordance with the information asymmetry theory, producers generally know the product quality much better than buyers do (Luhmann 1979, Darby and Karni 1973). Further, due to the ongoing advancements in food systems, consumer knowledge of and engagement with the production of food has declined (Meyer et al. 2012). However, it does not mean they are not attentive in their food choices; in fact, they show a growing interest in product characteristics such as food composition, methods of production, origin, and quality certification (Teuber 2011). Therefore, it is imperative that consumers should receive information so they can make “informed food choices”. Certification labeling schemes have become a popular means for suppliers to deliver information about food quality and other product characteristics (Janssen and Hamm 2012). As Kneasfey (2013) argues, they are very important when consumers do not buy directly.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin?: The Case of the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The maturity and saturation of the EU food market have forced the food industry to accelerate product differentiation to gain or increase market shares. In accordance with the information asymmetry theory, producers generally know the product quality much better than buyers do (Luhmann 1979, Darby and Karni 1973). Further, due to the ongoing advancements in food systems, consumer knowledge of and engagement with the production of food has declined (Meyer et al. 2012). However, it does not mean they are not attentive in their food choices; in fact, they show a growing interest in product characteristics such as food composition, methods of production, origin, and quality certification (Teuber 2011). Therefore, it is imperative that consumers should receive information so they can make “informed food choices”. Certification labeling schemes have become a popular means for suppliers to deliver information about food quality and other product characteristics (Janssen and Hamm 2012). As Kneasfey (2013) argues, they are very important when consumers do not buy directly.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Consumer Perception of Food Attributes

  • ISBN

    9781315296203

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    306

  • Název nakladatele

    CRC Press

  • Místo vydání

    Boca Raton, FL, USA

  • Kód UT WoS kapitoly