Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic engagement characteristics of wet clutch based on hydro-mechanical continuously variable transmission

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F21%3A43902660" target="_blank" >RIV/60076658:12220/21:43902660 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s11771-021-4709-7.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s11771-021-4709-7.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11771-021-4709-7" target="_blank" >10.1007/s11771-021-4709-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic engagement characteristics of wet clutch based on hydro-mechanical continuously variable transmission

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effect of the design parameter on the clutch engagement process of the hydro-mechanical continuously variable transmission (CVT) was investigated. First, the model of the power train was developed with the software of SimulationX, and the clutch shift experiment was used to validate the correctness of the model. Then, the friction coefficient function was fitted with the test data to get the friction coefficient model suitable for this paper. Finally, based on the evaluating index of the friction torque and the friction power, two groups of design parameters (oil pressure and friction coefficient) were simulated and explained the changing regulation theoretically. According to the simulation results, the high oil pressure and friction coefficient can reduce the slipping time. The large oil pressure can increase the peak torque but the effect of friction coefficient on the peak torque is not so significant. The friction power reaches the maximum value at 3.2 s, the peak value increases as the oil pressure and friction coefficient increase. The effect of the oil pressure on the clutch engagement and thermal performance is greater than the friction coefficient.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic engagement characteristics of wet clutch based on hydro-mechanical continuously variable transmission

  • Popis výsledku anglicky

    The effect of the design parameter on the clutch engagement process of the hydro-mechanical continuously variable transmission (CVT) was investigated. First, the model of the power train was developed with the software of SimulationX, and the clutch shift experiment was used to validate the correctness of the model. Then, the friction coefficient function was fitted with the test data to get the friction coefficient model suitable for this paper. Finally, based on the evaluating index of the friction torque and the friction power, two groups of design parameters (oil pressure and friction coefficient) were simulated and explained the changing regulation theoretically. According to the simulation results, the high oil pressure and friction coefficient can reduce the slipping time. The large oil pressure can increase the peak torque but the effect of friction coefficient on the peak torque is not so significant. The friction power reaches the maximum value at 3.2 s, the peak value increases as the oil pressure and friction coefficient increase. The effect of the oil pressure on the clutch engagement and thermal performance is greater than the friction coefficient.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Central South University

  • ISSN

    2095-2899

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1377-1389

  • Kód UT WoS článku

    000664127800009

  • EID výsledku v databázi Scopus