Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beer Industry in the Czech Republic: Reasons for Founding a Craft Brewery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F21%3A43903851" target="_blank" >RIV/60076658:12220/21:43903851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/17/9680/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/17/9680/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13179680" target="_blank" >10.3390/su13179680</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beer Industry in the Czech Republic: Reasons for Founding a Craft Brewery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this article is to evaluate the evolution of the brewing industry in the Czech Republic with an emphasis on the phenomenon of craft-brewery development. It deals with the influence of globalization on the structure of the Czech beer market and the rise of craft-breweries between 2000 and 2019. The main outputs come from research where a representative sample of 48 craft breweries was questioned from the Czech Republic. The result is the identification of the main factors influencing the increase of craft-breweries (legislation changes enabling entrepreneurship, increase of purchasing power of consumers, increase in demand for different beer styles, craft beers and specials, change of consumer behavior) but also the challenges that prevent their further expansion (lack of qualified brewers, complicated administration). The main motive for founding a craft brewery is an effort to improve beer culture in the Czech Republic and the ever-increasing demand for diversified beer (as opposed to the demand for the so-called euro-beers) and a good business opportunity stemming from this, which has been attracting more and more investors into this field.

  • Název v anglickém jazyce

    Beer Industry in the Czech Republic: Reasons for Founding a Craft Brewery

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this article is to evaluate the evolution of the brewing industry in the Czech Republic with an emphasis on the phenomenon of craft-brewery development. It deals with the influence of globalization on the structure of the Czech beer market and the rise of craft-breweries between 2000 and 2019. The main outputs come from research where a representative sample of 48 craft breweries was questioned from the Czech Republic. The result is the identification of the main factors influencing the increase of craft-breweries (legislation changes enabling entrepreneurship, increase of purchasing power of consumers, increase in demand for different beer styles, craft beers and specials, change of consumer behavior) but also the challenges that prevent their further expansion (lack of qualified brewers, complicated administration). The main motive for founding a craft brewery is an effort to improve beer culture in the Czech Republic and the ever-increasing demand for diversified beer (as opposed to the demand for the so-called euro-beers) and a good business opportunity stemming from this, which has been attracting more and more investors into this field.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000694540200001

  • EID výsledku v databázi Scopus