Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úloha informačních a komunikačních technologií v edukaci žáků s postižením zraku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F09%3A00010119" target="_blank" >RIV/60076658:12260/09:00010119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úloha informačních a komunikačních technologií v edukaci žáků s postižením zraku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text předkládá problematiku žáků s postižením zraku v průběhu primárního vzdělávání v kontextu utváření specifických kompetencí z oblasti informačních a komunikačních technologií. Tato oblast v souvislosti se zrakovým postižením má především významnou dimenzi uceleně rehabilitační. Ve vztahu ke zrakovému postižení jsou informační a komunikační technologie především nástrojem kompenzace informačního deficitu vzniklého v důsledku kvantitativních či kvalitativních změn v oblasti zrakové percepce. Předložené statistické šetření je dílčím výztupem disertačního projektu. Uvedené výzkumné šetření je zaměřeno na žáky se zrakovým postižením vzdělávané v lavním vzdělávacím proudu, dále v základních školách speciálních a též z důvodu možné komparace na majoritnípopulaci žáků v průběhu primárního vzdělávání. Kromě již zmíněné komparace cílem výzkumného šetření bylo zjištění případné závislosti mezi stupněm zrakového postižení a dosaženou úrovní kompetencí z oblasti informačních a komunikačních te

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Information and Communication Technologies in the Education of Pupils with Sight Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the issue of sight impairment in pupils in the course of primary education in the context of the development of specific skills and competences belonging in the field of information and communication technologies. This field as related to sight impairment shows a considerable rehabilitation significance. In the context of sight impairment information and communication technologies present a relevant tool of the compensation of information deficit resulting from quantitative and qualitative changes in the field of sight perception. The presented statistic research results pose a partial output of my dissertation project. This statistic research is focussed on pupils with impaired sight educated within the framework of the mainstreameducation system, further in special basic schools and, for comparative reasons, on the majority population of pupils in the course of primary education. Besides the aforementioned comparison, the research it targeted at the determination

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)

  • ISSN

    1212-4117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus