Úloha informačních a komunikačních technologií v edukaci žáků s postižením zraku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F09%3A00010119" target="_blank" >RIV/60076658:12260/09:00010119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úloha informačních a komunikačních technologií v edukaci žáků s postižením zraku
Popis výsledku v původním jazyce
Text předkládá problematiku žáků s postižením zraku v průběhu primárního vzdělávání v kontextu utváření specifických kompetencí z oblasti informačních a komunikačních technologií. Tato oblast v souvislosti se zrakovým postižením má především významnou dimenzi uceleně rehabilitační. Ve vztahu ke zrakovému postižení jsou informační a komunikační technologie především nástrojem kompenzace informačního deficitu vzniklého v důsledku kvantitativních či kvalitativních změn v oblasti zrakové percepce. Předložené statistické šetření je dílčím výztupem disertačního projektu. Uvedené výzkumné šetření je zaměřeno na žáky se zrakovým postižením vzdělávané v lavním vzdělávacím proudu, dále v základních školách speciálních a též z důvodu možné komparace na majoritnípopulaci žáků v průběhu primárního vzdělávání. Kromě již zmíněné komparace cílem výzkumného šetření bylo zjištění případné závislosti mezi stupněm zrakového postižení a dosaženou úrovní kompetencí z oblasti informačních a komunikačních te
Název v anglickém jazyce
The Role of Information and Communication Technologies in the Education of Pupils with Sight Impairment
Popis výsledku anglicky
The text deals with the issue of sight impairment in pupils in the course of primary education in the context of the development of specific skills and competences belonging in the field of information and communication technologies. This field as related to sight impairment shows a considerable rehabilitation significance. In the context of sight impairment information and communication technologies present a relevant tool of the compensation of information deficit resulting from quantitative and qualitative changes in the field of sight perception. The presented statistic research results pose a partial output of my dissertation project. This statistic research is focussed on pupils with impaired sight educated within the framework of the mainstreameducation system, further in special basic schools and, for comparative reasons, on the majority population of pupils in the course of primary education. Besides the aforementioned comparison, the research it targeted at the determination
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
ISSN
1212-4117
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—