Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čas a výchova: z trvání k času

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012066" target="_blank" >RIV/60076658:12260/10:00012066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čas a výchova: z trvání k času

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cult?ra), a nikoli přirozeným (n?t?ra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Time and Education: From Duration to Time

  • Popis výsledku anglicky

    Time and Education: from Duration to Time. (Article) ? In her present article, Zuzana Svobodová explores the relationship of time, education and tradition. She asks about the nature or essential characteristics of the phenomenon of tradition, time, conversion and education. In the central chapter dealing with time, the author emphasizes the human experience of conversion from homogeneous to disparate time, which is open to all what is newly coming. Furthermore, the author explains the concept of time inthe Greek and the Jewish cultures, recalls the symbolic expression and shows their similarity. In the section entitled Education, movement from duration to time, which is a self-act of education, is identified as human process (cult?ra) and not the natural one (n?t?ra), a process that also differs from the previously targeted formation. Education as bringing to the relation with the coming, is a manifestation of responsible human freedom, which is open to (unsecured) future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus