Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jan Valerián Jirsík a jeho příspěvek k dějinám pedagogického myšlení v letech 1826-1843

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43888319" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43888319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jan Valerián Jirsík a jeho příspěvek k dějinám pedagogického myšlení v letech 1826-1843

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie se zabývá pedagogickým myšlením budoucího českobudějovického biskupa Jana Valeriána Jirsíka (1798-1883) v letech 1826-1843, tj. v čase jeho kněžského mládí a zrání. V těchto letech postupně vydával knižní i časopisecká díla, z nichž některá věnoval právě problematice výchovy a vzdělávání, a to zejména dětí a mládeže. Studie ukazuje, že jeho pedagogické názory byly silně ovlivněny myšlenkovým směrem osvícenství, respektive takovou jeho variantou, které byla svými současníky - kněžími a teology - nazývána "pravým osvícenstvím". Toto "pravé osvícenství" kladlo velký důraz na víru v Boha, život s církví i na získávání teoretických i praktických znalostí potřebných k životu na zemi. Vzdělávání a výchova byl pro tyto lidi jeden velký proces, ve kterém je formován rozum i srdce člověka.

  • Název v anglickém jazyce

    Jan Valerián Jirsík and His Contribution to the History of Educational Thought in 1826-1843

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the educational thought of the future Bishop of České Budějovice Jan Valerián Jirsík (1798-1883) between 1826 and 1843, i.e., during the time of his priestly youth and maturation. In those years he published books and journal papers,some of which were devoted to the issue of education, especially of children and youth. The study shows that his educational views were strongly influenced by the Enlightenment, more specifically by what contemporary priests and theologians called "trueEnlightenment". This "true Enlightenment" laid great emphasis on faith in God, life with the Church, as well as acquiring theoretical and practical knowledge needed for life on earth. Consequently, these persons viewed education as an extensive process,within which both the human intellect and the human heart is formed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dejiny církvi v novověku

  • ISBN

    978-80-7165-951-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    161-176

  • Název nakladatele

    M. Vaško

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Ružomberok

  • Datum konání akce

    4. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku