Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komenského volání po návratu ke knihám a moudrosti stále aktuální

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43902452" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43902452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV31_2020.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/LV31_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komenského volání po návratu ke knihám a moudrosti stále aktuální

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text připomíná stále živý myšlenkový odkaz J. A. Komenského v oblasti podpory knižního vzdělávání, které se stalo jedním z hlavních témat jeho pansofického programu a filozofie výchovy. Ukazuje, že i v současném přetechnizovaném světě představuje Komenského cesta k moudrosti skrze četbu knih neodmyslitelný nástroj rozvoje osobnosti. Text se zabývá fenoménem knihy z pohledu Učitele národů a jeho navrhovanými metodami práce s knihou prizmatem současné praxe škol. Umožňuje tak zamyšlení nad soudobým pojetím čtení a čtenářství v 21. století.

  • Název v anglickém jazyce

    COMENIUS’S CALL TO RETURN TO BOOKS AND WISDOM IS STILL CURRENT

  • Popis výsledku anglicky

    The text recalls the ever-living legacy of J. A. Comenius in the field of support for book education, which became one of the main topics of hispansophic programme and philosophy of education. It shows that even in today’s overly technical world, Comenius’s way to wisdom through book reading isan essential tool for personality development. The text deals with the phenomenon of the book from the perspective of the Teacher of Nations and his proposed methods of working with books from the perspective of current school practice. It makes us reflect upon the contemporary conception of reading in the 21st century.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    31

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    21-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus