Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230001164" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0001164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje čtenářství v sociologické perspektivě jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Vychází z teoretických i empirických poznatků v oblasti sociologie vzdělání. Pozornost soustředí na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které jsou v textu analyzovány. První část díla prezentuje za pomoci vybraných sociologických teorií vybraných charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti, především teorie informační společnosti, vzdělanostní struktury a reprodukce vzdělanosti. Dále prezentuje genderovou diferenciaci ve vzdělanostní struktuře a problematiku volného času. Nastíněno je téma čtenářství u dospělých a koncept funkční gramotnosti jako základ identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu.
Název v anglickém jazyce
Children´s Reading in Contemporary Society in Perspective of Sociology of Education
Popis výsledku anglicky
The text is focused on reading in sociological perspective as one of the necessary aspects of human existence in modern society. It works on the theoretical and empirical knowledge in sociology of education. Attention is paid to children?s reading as a manifest of adoption of reading habits for future life. There is the definition of reading as a set of skills, habits and attitudes which are analyzed in the publication. The first part of the book presents characteristics of contemporary society in the frame of sociological concepts. It shows the significance of reading and includes theory of information society, its educational stratification and reproduction of education, followed by gender differentiations and leisure time concepts. There is presented an issue of reading by adults and the concept of functional literacy as a base for identification of reading literacy in further analysis.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788073729363
Počet stran knihy
117
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS knihy
—