Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230001164" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0001164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětské čtenářství v současné společnosti z perspektivy sociologie vzdělání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje čtenářství v sociologické perspektivě jako jedné z nezbytností existence jedince v moderní společnosti. Vychází z teoretických i empirických poznatků v oblasti sociologie vzdělání. Pozornost soustředí na dětské čtenářství jako projev osvojování si čtenářských návyků, které člověk zachovává z dětství pro svůj další život. Definuje čtenářství jako soubor dovedností, návyků a postojů, které jsou v textu analyzovány. První část díla prezentuje za pomoci vybraných sociologických teorií vybraných charakteristických rysů současné společnosti, z nichž vyplývá význam čtenářské gramotnosti, především teorie informační společnosti, vzdělanostní struktury a reprodukce vzdělanosti. Dále prezentuje genderovou diferenciaci ve vzdělanostní struktuře a problematiku volného času. Nastíněno je téma čtenářství u dospělých a koncept funkční gramotnosti jako základ identifikace čtenářské gramotnosti pro další analýzu.

  • Název v anglickém jazyce

    Children´s Reading in Contemporary Society in Perspective of Sociology of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The text is focused on reading in sociological perspective as one of the necessary aspects of human existence in modern society. It works on the theoretical and empirical knowledge in sociology of education. Attention is paid to children?s reading as a manifest of adoption of reading habits for future life. There is the definition of reading as a set of skills, habits and attitudes which are analyzed in the publication. The first part of the book presents characteristics of contemporary society in the frame of sociological concepts. It shows the significance of reading and includes theory of information society, its educational stratification and reproduction of education, followed by gender differentiations and leisure time concepts. There is presented an issue of reading by adults and the concept of functional literacy as a base for identification of reading literacy in further analysis.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788073729363

  • Počet stran knihy

    117

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS knihy