Čtenářství a čtenářská gramotnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001920" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001920 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářství a čtenářská gramotnost
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha analyzuje problematiku čtenářství a čtenářské gramotnosti pubescentů na druhém stupni základní školy. Vychází z výsledků mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž naši žáci dosahují v posledním desetiletí podprůměrných výsledků. V diskusích o čtenářské gramotnosti v předmětu literární výchova dochází často k mísení problematiky čtenářství a čtenářské gramotnosti a špatné výsledky v mezinárodních výzkumech jsou přisuzovány skutečnosti, že dnešní děti málo čtou. Předložená kniha se protov první části zabývá čtenářstvím a ve druhé části byl výzkum zaměřen na čtenářskou gramotnost. Výzkum ukázal, že čtenářství dnešních dětí není horší než v jiných obdobích, zaznamenáváme však větší diferenciaci populace v přístupu ke knize. V oblasti čtenářské gramotnosti je zřejmé, že dnešní škola dostatečně nereaguje na změny, kterými společnost za posledních dvacet let prošla.
Název v anglickém jazyce
Reading and Reading Literacy
Popis výsledku anglicky
The present book analyses reading and reading literacy of pubescents on the secondary level of primary schools. The research builds on the results of international reading literacy research, in which our students achieved results below the average in thelast decade. When dealing with reading literacy within literary education, the issues of reading and reading literacy are often mixed, and low performance in international researches is often believed to originate from the fact that children nowadays scarcely read. The present book therefore firstly deals with reading, and in its second part addresses reading literacy. The research has shown that the reading of today´s children is no worse than in the past; however, the notable difference lies in greater population differentiation in approaches to a book. Reading literacy nowadays suggests that schools today do not sufficiently reflect the changes in society in the last twenty years.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-904449-7-3
Počet stran knihy
123
Název nakladatele
H. Rezková
Místo vydání
Vlkov
Kód UT WoS knihy
—