Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářství a čtenářská gramotnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001920" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářství a čtenářská gramotnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha analyzuje problematiku čtenářství a čtenářské gramotnosti pubescentů na druhém stupni základní školy. Vychází z výsledků mezinárodních výzkumů čtenářské gramotnosti, v nichž naši žáci dosahují v posledním desetiletí podprůměrných výsledků. V diskusích o čtenářské gramotnosti v předmětu literární výchova dochází často k mísení problematiky čtenářství a čtenářské gramotnosti a špatné výsledky v mezinárodních výzkumech jsou přisuzovány skutečnosti, že dnešní děti málo čtou. Předložená kniha se protov první části zabývá čtenářstvím a ve druhé části byl výzkum zaměřen na čtenářskou gramotnost. Výzkum ukázal, že čtenářství dnešních dětí není horší než v jiných obdobích, zaznamenáváme však větší diferenciaci populace v přístupu ke knize. V oblasti čtenářské gramotnosti je zřejmé, že dnešní škola dostatečně nereaguje na změny, kterými společnost za posledních dvacet let prošla.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading and Reading Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The present book analyses reading and reading literacy of pubescents on the secondary level of primary schools. The research builds on the results of international reading literacy research, in which our students achieved results below the average in thelast decade. When dealing with reading literacy within literary education, the issues of reading and reading literacy are often mixed, and low performance in international researches is often believed to originate from the fact that children nowadays scarcely read. The present book therefore firstly deals with reading, and in its second part addresses reading literacy. The research has shown that the reading of today´s children is no worse than in the past; however, the notable difference lies in greater population differentiation in approaches to a book. Reading literacy nowadays suggests that schools today do not sufficiently reflect the changes in society in the last twenty years.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-904449-7-3

  • Počet stran knihy

    123

  • Název nakladatele

    H. Rezková

  • Místo vydání

    Vlkov

  • Kód UT WoS knihy