Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Free Time Dimension of Literary Education in the 21st Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43904303" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43904303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/05.pdf" target="_blank" >https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/CETV.2020.023" target="_blank" >10.32725/CETV.2020.023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Free Time Dimension of Literary Education in the 21st Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text reflects on the contemporary overly-technological society and suggests one of the possible ways to weaken the domination of technology over being, namely by returning to the printed word and critical thinking. It describes the current state of school literary education. The aim of the paper is to point out the specifics of literary education in free time and the possibilities of its use as its potential is not currently fully exploited. Literary education in free time can intensively focus primarily on the development of reading, functionally complement school literary education, and thus contribute to the comprehensive development of personality. At the same time, it can be understood as one of the ways of lifelong learning.

  • Název v anglickém jazyce

    The Free Time Dimension of Literary Education in the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    The text reflects on the contemporary overly-technological society and suggests one of the possible ways to weaken the domination of technology over being, namely by returning to the printed word and critical thinking. It describes the current state of school literary education. The aim of the paper is to point out the specifics of literary education in free time and the possibilities of its use as its potential is not currently fully exploited. Literary education in free time can intensively focus primarily on the development of reading, functionally complement school literary education, and thus contribute to the comprehensive development of personality. At the same time, it can be understood as one of the ways of lifelong learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caritas et Veritas

  • ISSN

    1805-0948

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119428105