The Free Time Dimension of Literary Education in the 21st Century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43904303" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43904303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/05.pdf" target="_blank" >https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/05.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/CETV.2020.023" target="_blank" >10.32725/CETV.2020.023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Free Time Dimension of Literary Education in the 21st Century
Popis výsledku v původním jazyce
The text reflects on the contemporary overly-technological society and suggests one of the possible ways to weaken the domination of technology over being, namely by returning to the printed word and critical thinking. It describes the current state of school literary education. The aim of the paper is to point out the specifics of literary education in free time and the possibilities of its use as its potential is not currently fully exploited. Literary education in free time can intensively focus primarily on the development of reading, functionally complement school literary education, and thus contribute to the comprehensive development of personality. At the same time, it can be understood as one of the ways of lifelong learning.
Název v anglickém jazyce
The Free Time Dimension of Literary Education in the 21st Century
Popis výsledku anglicky
The text reflects on the contemporary overly-technological society and suggests one of the possible ways to weaken the domination of technology over being, namely by returning to the printed word and critical thinking. It describes the current state of school literary education. The aim of the paper is to point out the specifics of literary education in free time and the possibilities of its use as its potential is not currently fully exploited. Literary education in free time can intensively focus primarily on the development of reading, functionally complement school literary education, and thus contribute to the comprehensive development of personality. At the same time, it can be understood as one of the ways of lifelong learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Caritas et Veritas
ISSN
1805-0948
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85119428105