Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907793" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zaměřuje na problematiku uměleckého literárního textu pro děti a mládež jako prostředku emocionální školní a volnočasové výchovy. Vychází ze skutečnosti, že zvýšené nároky dnešní doby souvisejí i se zrychlením fyzického a rozumového vývoje dětí, které však není v rovnováze s jejich vývojem citovým, emocionálním. Emoční vzdělávání patří mezi aktuální trendy současné pedagogiky a psychologie. Článek přináší výběr konkrétních knižních titulů posledních let: jedná se o řadu odborných, populárně naučných publikací, a především knih pro děti a mládež, které jsou využitelné při práci s dětským nebo dospívajícím čtenářem v rámci školské edukace a výchovy ve volném čase. Právě díla literatury pro děti a mládež umožňují rozvíjet racionální stránku osobnosti v úzkém sepětí s rozvojem emocionálním a sociálním. Text doporučuje vhodné metody a formy práce s literárními texty. Emoční výchova byla dlouho marginalizována, mezi výchovami má však své nezastupitelné místo.
Název v anglickém jazyce
Artistic Literary Text for Children As a Means of Emotional School And Leisure Education of the 21st Century
Popis výsledku anglicky
The text focuses on the issue of artistic literary text for children and youth as a means of emotional school and leisure education. It is based on the fact that the increased demands of today’s times are also related to the acceleration of children‘s physical and mental development, which, however, is not in balance with their emotional development. Emotional education is one of the current trends in contemporary pedagogy and psychology. The article presents a selection of specific book titles from recent years: professional, popular science publications, and especially books for children and young people, which can be used when working with children or teenage readers as part of school education and leisure education. These literary works for children and youth enable to develop the rational side of the personality in close connection with emotional and social development. The text recommends appropriate methods and forms of work with literary texts. Emotional education has been marginalized for a long time, but it has an irreplaceable place among other kinds of education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tvořivá dramatika
ISSN
1211-8001
e-ISSN
—
Svazek periodika
99
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
31-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—