Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F23%3A43907793" target="_blank" >RIV/60076658:12260/23:43907793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umělecký literární text pro děti jako prostředek emocionální školní a volnočasové výchovy 21. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zaměřuje na problematiku uměleckého literárního textu pro děti a mládež jako prostředku emocionální školní a volnočasové výchovy. Vychází ze skutečnosti, že zvýšené nároky dnešní doby souvisejí i se zrychlením fyzického a rozumového vývoje dětí, které však není v rovnováze s jejich vývojem citovým, emocionálním. Emoční vzdělávání patří mezi aktuální trendy současné pedagogiky a psychologie. Článek přináší výběr konkrétních knižních titulů posledních let: jedná se o řadu odborných, populárně naučných publikací, a především knih pro děti a mládež, které jsou využitelné při práci s dětským nebo dospívajícím čtenářem v rámci školské edukace a výchovy ve volném čase. Právě díla literatury pro děti a mládež umožňují rozvíjet racionální stránku osobnosti v úzkém sepětí s rozvojem emocionálním a sociálním. Text doporučuje vhodné metody a formy práce s literárními texty. Emoční výchova byla dlouho marginalizována, mezi výchovami má však své nezastupitelné místo.

  • Název v anglickém jazyce

    Artistic Literary Text for Children As a Means of Emotional School And Leisure Education of the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    The text focuses on the issue of artistic literary text for children and youth as a means of emotional school and leisure education. It is based on the fact that the increased demands of today’s times are also related to the acceleration of children‘s physical and mental development, which, however, is not in balance with their emotional development. Emotional education is one of the current trends in contemporary pedagogy and psychology. The article presents a selection of specific book titles from recent years: professional, popular science publications, and especially books for children and young people, which can be used when working with children or teenage readers as part of school education and leisure education. These literary works for children and youth enable to develop the rational side of the personality in close connection with emotional and social development. The text recommends appropriate methods and forms of work with literary texts. Emotional education has been marginalized for a long time, but it has an irreplaceable place among other kinds of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tvořivá dramatika

  • ISSN

    1211-8001

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    99

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    31-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus