Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cinderella and Her True Self: Narrative as a Lost Shoe of Religious Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43904316" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43904316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/09.pdf" target="_blank" >https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/09.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/cetv.2020.028" target="_blank" >10.32725/cetv.2020.028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cinderella and Her True Self: Narrative as a Lost Shoe of Religious Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article off ers an insight into an unusual discourse in the Czech environment. It reflects upon the complementarity of religion and fairy tale. It points to the presence of fairy-tale motives in biblical texts and religious motives in fairy tales. Both are illustrated in the context of Christianity by a commentary on the fairy tale Cinderella by the Brothers Grimm. With regard to religious pedagogical discourse, it then invites a narrative turn in religious education, names specifi c consequences for practice, and points to the possibility of developing a relationship between religious education and fairy tales.

  • Název v anglickém jazyce

    Cinderella and Her True Self: Narrative as a Lost Shoe of Religious Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article off ers an insight into an unusual discourse in the Czech environment. It reflects upon the complementarity of religion and fairy tale. It points to the presence of fairy-tale motives in biblical texts and religious motives in fairy tales. Both are illustrated in the context of Christianity by a commentary on the fairy tale Cinderella by the Brothers Grimm. With regard to religious pedagogical discourse, it then invites a narrative turn in religious education, names specifi c consequences for practice, and points to the possibility of developing a relationship between religious education and fairy tales.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caritas et Veritas

  • ISSN

    1805-0948

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    76-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104807012