Cinderella and Her True Self: Narrative as a Lost Shoe of Religious Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F20%3A43904316" target="_blank" >RIV/60076658:12260/20:43904316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/09.pdf" target="_blank" >https://www.caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2020/02/09.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/cetv.2020.028" target="_blank" >10.32725/cetv.2020.028</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cinderella and Her True Self: Narrative as a Lost Shoe of Religious Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article off ers an insight into an unusual discourse in the Czech environment. It reflects upon the complementarity of religion and fairy tale. It points to the presence of fairy-tale motives in biblical texts and religious motives in fairy tales. Both are illustrated in the context of Christianity by a commentary on the fairy tale Cinderella by the Brothers Grimm. With regard to religious pedagogical discourse, it then invites a narrative turn in religious education, names specifi c consequences for practice, and points to the possibility of developing a relationship between religious education and fairy tales.
Název v anglickém jazyce
Cinderella and Her True Self: Narrative as a Lost Shoe of Religious Education
Popis výsledku anglicky
The article off ers an insight into an unusual discourse in the Czech environment. It reflects upon the complementarity of religion and fairy tale. It points to the presence of fairy-tale motives in biblical texts and religious motives in fairy tales. Both are illustrated in the context of Christianity by a commentary on the fairy tale Cinderella by the Brothers Grimm. With regard to religious pedagogical discourse, it then invites a narrative turn in religious education, names specifi c consequences for practice, and points to the possibility of developing a relationship between religious education and fairy tales.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Caritas et Veritas
ISSN
1805-0948
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
76-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85104807012