Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F21%3A43904304" target="_blank" >RIV/60076658:12260/21:43904304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.drama.cz/periodika/td_obsah.html" target="_blank" >https://www.drama.cz/periodika/td_obsah.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase
Popis výsledku v původním jazyce
Vyprávění příběhů je původní a společnou podobou lidského myšlení. Narativita je středem zájmu interdisciplinárních výzkumů, přestože se vyprávění vytrácí z běžného lidského života. Návrat ke knižním příběhům a vyprávění v soudobé postpříběhové situaci bez metanarace, kterou nahradila masmédia, se stává výzvou pro moderní pedagogiku včetně pedagogiky volného času. Práce s příběhem představuje vhodný didaktický prostředek, který má v současném pedagogickém diskurzu své místo, avšak výukový, výchovný a motivační potenciál příběhu není dostatečně využíván. Text se dále zaměřuje na oblast literatury pro děti a mládež, konkrétně na literární uchopení životního příběhu Jana Amose Komenského, jehož nesmrtelný odkaz připomíná řada děl.
Název v anglickém jazyce
Literary Story in School Education and Leisure Time Education
Popis výsledku anglicky
Storytelling is an original and common form of human thinking. Narrative is the focus of interdisciplinary research, although the narrative disappears from ordinary human life. Returning to book stories and narratives in a contemporary post-story situation without metanarration, which has been replaced by the mass media, is becoming a challenge for modern pedagogy, including leisure time pedagogy. Working with a story is a suitable didactic tool, which has its place in the current pedagogical discourse, however, the teaching, educational and motivational potential of story is not being used sufficiently. The text also focuses on the field of literature for children and young people, specifically on the literary approach to the life story of John Amos Comenius, whose immortal legacy is present in many works.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tvořivá dramatika
ISSN
1211-8001
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
32-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—