Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F21%3A43904304" target="_blank" >RIV/60076658:12260/21:43904304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.drama.cz/periodika/td_obsah.html" target="_blank" >https://www.drama.cz/periodika/td_obsah.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vyprávění příběhů je původní a společnou podobou lidského myšlení. Narativita je středem zájmu interdisciplinárních výzkumů, přestože se vyprávění vytrácí z běžného lidského života. Návrat ke knižním příběhům a vyprávění v soudobé postpříběhové situaci bez metanarace, kterou nahradila masmédia, se stává výzvou pro moderní pedagogiku včetně pedagogiky volného času. Práce s příběhem představuje vhodný didaktický prostředek, který má v současném pedagogickém diskurzu své místo, avšak výukový, výchovný a motivační potenciál příběhu není dostatečně využíván. Text se dále zaměřuje na oblast literatury pro děti a mládež, konkrétně na literární uchopení životního příběhu Jana Amose Komenského, jehož nesmrtelný odkaz připomíná řada děl.

  • Název v anglickém jazyce

    Literary Story in School Education and Leisure Time Education

  • Popis výsledku anglicky

    Storytelling is an original and common form of human thinking. Narrative is the focus of interdisciplinary research, although the narrative disappears from ordinary human life. Returning to book stories and narratives in a contemporary post-story situation without metanarration, which has been replaced by the mass media, is becoming a challenge for modern pedagogy, including leisure time pedagogy. Working with a story is a suitable didactic tool, which has its place in the current pedagogical discourse, however, the teaching, educational and motivational potential of story is not being used sufficiently. The text also focuses on the field of literature for children and young people, specifically on the literary approach to the life story of John Amos Comenius, whose immortal legacy is present in many works.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tvořivá dramatika

  • ISSN

    1211-8001

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    32-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus