On the Phenomenon of Play in Education – School as Play?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43907776" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43907776 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2022/02/10.pdf" target="_blank" >http://chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2022/02/10.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32725/cetv.2022.030" target="_blank" >10.32725/cetv.2022.030</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Phenomenon of Play in Education – School as Play?
Popis výsledku v původním jazyce
In contemporary pedagogy, understood as a social science, the term ‘play’ is used relatively extensively. It is interpreted as a targeted pedagogical or didactic tool. An alternative and inspiring view of the phenomenon of game in terms of philosophical psychology or phenomenological philosophy can be found in authors with a Christian background. This article wants to point out the argumentative and philosophical contradictions of these currents regardingthe understanding of play – especially with regard to the increase in personal knowledge, emotional balance, socialisation, or the influence on the cultivation of self-reflection of one’s own existence based on the experience of play.
Název v anglickém jazyce
On the Phenomenon of Play in Education – School as Play?
Popis výsledku anglicky
In contemporary pedagogy, understood as a social science, the term ‘play’ is used relatively extensively. It is interpreted as a targeted pedagogical or didactic tool. An alternative and inspiring view of the phenomenon of game in terms of philosophical psychology or phenomenological philosophy can be found in authors with a Christian background. This article wants to point out the argumentative and philosophical contradictions of these currents regardingthe understanding of play – especially with regard to the increase in personal knowledge, emotional balance, socialisation, or the influence on the cultivation of self-reflection of one’s own existence based on the experience of play.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Caritas et Veritas
ISSN
1805-0948
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
95-107
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85156273145