Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Phenomenon of Play in Education – School as Play?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43907776" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43907776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2022/02/10.pdf" target="_blank" >http://chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://caritasetveritas.cz/pdfs/cev/2022/02/10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32725/cetv.2022.030" target="_blank" >10.32725/cetv.2022.030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Phenomenon of Play in Education – School as Play?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In contemporary pedagogy, understood as a social science, the term ‘play’ is used relatively extensively. It is interpreted as a targeted pedagogical or didactic tool. An alternative and inspiring view of the phenomenon of game in terms of philosophical psychology or phenomenological philosophy can be found in authors with a Christian background. This article wants to point out the argumentative and philosophical contradictions of these currents regardingthe understanding of play – especially with regard to the increase in personal knowledge, emotional balance, socialisation, or the influence on the cultivation of self-reflection of one’s own existence based on the experience of play.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Phenomenon of Play in Education – School as Play?

  • Popis výsledku anglicky

    In contemporary pedagogy, understood as a social science, the term ‘play’ is used relatively extensively. It is interpreted as a targeted pedagogical or didactic tool. An alternative and inspiring view of the phenomenon of game in terms of philosophical psychology or phenomenological philosophy can be found in authors with a Christian background. This article wants to point out the argumentative and philosophical contradictions of these currents regardingthe understanding of play – especially with regard to the increase in personal knowledge, emotional balance, socialisation, or the influence on the cultivation of self-reflection of one’s own existence based on the experience of play.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Caritas et Veritas

  • ISSN

    1805-0948

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    95-107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85156273145