Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Arduino-Based Robot with a Sensor as an Educational Project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F22%3A43906122" target="_blank" >RIV/60076658:12310/22:43906122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-82544-7_7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-82544-7_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-82544-7_7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-82544-7_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Arduino-Based Robot with a Sensor as an Educational Project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a demonstration of a project for teaching robotics in secondary schools regarding the emerging concept of so-called thinking (Computational thinking), which is supported by the PRIM project (Support for the Development of Computational Thinking). The PRIM project aims to support a change in the orientation of the school subject of informatics from user control of ICT towards the basics of informatics as a field. In the light of the ongoing Industry 4.0 revolution, the rapidly growing need for both IT professionals and general education in the field of informatics is perceived. The project responds to similar activities in several developed countries, where computational thinking comes to the forefront of the attention of schools and creators of the national curriculum. As part of the project, a set of textbooks covering the teaching of programming across all levels of educational institutions in the Czech Republic was created. This concept also created textbooks for teaching the basics of robotics, using the Micro: Bit and Arduino platforms. The paper presents a sample of projects that try to meet the emerging concept and copy the tested structure of teaching materials.

  • Název v anglickém jazyce

    An Arduino-Based Robot with a Sensor as an Educational Project

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a demonstration of a project for teaching robotics in secondary schools regarding the emerging concept of so-called thinking (Computational thinking), which is supported by the PRIM project (Support for the Development of Computational Thinking). The PRIM project aims to support a change in the orientation of the school subject of informatics from user control of ICT towards the basics of informatics as a field. In the light of the ongoing Industry 4.0 revolution, the rapidly growing need for both IT professionals and general education in the field of informatics is perceived. The project responds to similar activities in several developed countries, where computational thinking comes to the forefront of the attention of schools and creators of the national curriculum. As part of the project, a set of textbooks covering the teaching of programming across all levels of educational institutions in the Czech Republic was created. This concept also created textbooks for teaching the basics of robotics, using the Micro: Bit and Arduino platforms. The paper presents a sample of projects that try to meet the emerging concept and copy the tested structure of teaching materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Robotics in Education

  • ISBN

    978-3-030-82544-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    64-71

  • Název nakladatele

    Springer Cham

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava, Slovensko

  • Datum konání akce

    28. 8. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku