Modelové školní vzdělávací programy pro novou informatiku v Česku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902817" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902817 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelové školní vzdělávací programy pro novou informatiku v Česku
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu PRIM – „Podpora rozvíjení informatického myšlení“ byly připraveny a publikovány modelové školní vzdělávací program pro novou informatiku. Vycházejí z revize rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Navazují na sadu učebnic informatiky pro ZŠ, které byly vytvořeny v rámci stejného projektu jako podpora pro nový informatický obsah. Článek popisuje důvody pro vznik modelových programů a metodu práce při jejich vyvíjení. Vysvětluje též účel použití jednotlivých variant a seznamuje s jejich strukturou. Modelové školní vzdělávací programy mohou posloužit školám, které se v nové reformě informatiky neorientují, se snadnějším zavedením nové vzdělávací oblasti do praxe.
Název v anglickém jazyce
Model school educational programmes for new informatics in Czechia
Popis výsledku anglicky
Model school educational programmes of the new informatics were prepared and published in the framework of the project PRIM – “Support for development of computational thinking”. They are based on the revision of the Frame educational programme for basic education. These model programmes build on a set of textbooks for informatics at basic schools, which have been created as a support for new educational content. The article describes reasons, methodology, approach and individual variants of these model school programmes. Authors explain also purpose of the use of these variants and acquaint with the their structure. Model school educational programmes could help schools that do not orient themselves in the reform and need to put the new educational area into practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2021
ISBN
978-80-557-1823-1
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
158-161
Název nakladatele
Univerzita Mateja Béla
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Bánská Bystrica
Datum konání akce
24. 3. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—