Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Atribuční teorie : Možné využití při vyučování tělesné výchovy a sportovním tréninku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F01%3A00002990" target="_blank" >RIV/60076658:12410/01:00002990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Atribuční teorie : Možné využití při vyučování tělesné výchovy a sportovním tréninku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová stať shrnuje historický vývoj a současný stav atribuční teorie. Tato kognitivní teorie, důležitá pro porozumění lidskému chování nebyla původně formulována jako teorie individuální motivace. Koncepty atribuční teorie mají tudíž vyšší relevancipro vztahy mezi percepcí a interpersonálním chováním. Užití je obvykle omezeno (i když ne výlučně) na oblast sociální psychologie. Nicméně atribuční koncepty mohou být rovněž využívány při studiu vlastní percepce a jsou důležité pro vytváření vlastní motivace (cf.Heider, 1958). Tato stať se převážně, i když ne pouze, týká rolí kauzálního přisuzování v interpersonálních motivačních procesech. Autor se snaží zdůraznit atribuční přístup zejména v oblasti výchovy a vzdělávání a v oblasti sportu. Je si všaktaké vědom důležitosti atribucí, zejména atribučního stylu, ve vztahu k optimistickým a pesimistickým strategiím, jakož i pro motivační výcvik. Různé přístupy jsou nahlíženy spíše jako komplementární než kontradiktorické.

  • Název v anglickém jazyce

    Attribution Theory its implications to School Physical Education and Sports-Settings

  • Popis výsledku anglicky

    This article surveys history and recent developments in attribution theory. This sognitive theory to the understanding of behavior, was not formulated as a theory of individual motivation. Attribution theory concepts therefore are most relevent to the relationship between person perception and interpersonal behavior, and usage in generally (also not exclusively) confined within social psychology. However, attributional concepts can be employed in the study of self - perception and in the formulation ofa theory of individual motivation (cf.Heider,1958). The role of causal ascription in intrapersonal motivational processes is the main concern of this article. But interpersonal perspective ai also taken in account. The author try to emphasise attributionnal approach aspecially for educational settings and sport. He is also aware of the importance of the attribution to optimistic and pessimistic strategy and motivational training as well. Different approaches are viewed as complementary r

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologia

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    41-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus