Atribuční teorie : Možné využití při vyučování tělesné výchovy a sportovním tréninku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F01%3A00002990" target="_blank" >RIV/60076658:12410/01:00002990 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Atribuční teorie : Možné využití při vyučování tělesné výchovy a sportovním tréninku
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová stať shrnuje historický vývoj a současný stav atribuční teorie. Tato kognitivní teorie, důležitá pro porozumění lidskému chování nebyla původně formulována jako teorie individuální motivace. Koncepty atribuční teorie mají tudíž vyšší relevancipro vztahy mezi percepcí a interpersonálním chováním. Užití je obvykle omezeno (i když ne výlučně) na oblast sociální psychologie. Nicméně atribuční koncepty mohou být rovněž využívány při studiu vlastní percepce a jsou důležité pro vytváření vlastní motivace (cf.Heider, 1958). Tato stať se převážně, i když ne pouze, týká rolí kauzálního přisuzování v interpersonálních motivačních procesech. Autor se snaží zdůraznit atribuční přístup zejména v oblasti výchovy a vzdělávání a v oblasti sportu. Je si všaktaké vědom důležitosti atribucí, zejména atribučního stylu, ve vztahu k optimistickým a pesimistickým strategiím, jakož i pro motivační výcvik. Různé přístupy jsou nahlíženy spíše jako komplementární než kontradiktorické.
Název v anglickém jazyce
Attribution Theory its implications to School Physical Education and Sports-Settings
Popis výsledku anglicky
This article surveys history and recent developments in attribution theory. This sognitive theory to the understanding of behavior, was not formulated as a theory of individual motivation. Attribution theory concepts therefore are most relevent to the relationship between person perception and interpersonal behavior, and usage in generally (also not exclusively) confined within social psychology. However, attributional concepts can be employed in the study of self - perception and in the formulation ofa theory of individual motivation (cf.Heider,1958). The role of causal ascription in intrapersonal motivational processes is the main concern of this article. But interpersonal perspective ai also taken in account. The author try to emphasise attributionnal approach aspecially for educational settings and sport. He is also aware of the importance of the attribution to optimistic and pessimistic strategy and motivational training as well. Different approaches are viewed as complementary r
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Kinanthropologia
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
41-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—