Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické pojetí zájmu a výzkum výkonové motivace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F02%3A00004676" target="_blank" >RIV/60076658:12410/02:00004676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogické pojetí zájmu a výzkum výkonové motivace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať je věnována pedagogické teorii zájmu, zejména z pohledu výkonové motivace a s ní spojených výzkumů, se zdůrazněním kontextu vyučování tělesné výchovy a aktivitami volného času.Východiskem tohoto zpracování jsou výzkumy zejména německých pedagogických psychologů (Krapp,Rheinberg,etc.).Pro osvětlení rozdílů a "překryvů" mezi pedagogickou teorií zájmu a teorií výkonové motivace je využito autodeterminační teorie Deciho a Ryana. Z pojetí bazálních potřeb (kompetence,autonomie, sociálního začlenění) jezřejmá blízkost kompetence a evropského pojetí výkonové motivace.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational theory of intrerest and research on achievement motivation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is devoted to the educational theory of interest from the viewpoint of the achievement motivation. The theory of achievement motivation had to be "subject-indifferent" while interest are subject-related motivations. According to Rheinberg, both activity related and sonsequences-related incentives are taken into consideration. The theory of self-determination (Deci and Ryan) serve to elucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interes and theory achievement motivation.The attention is paid to the application of both theories in PE lessonsat schools on one hand and leisure time activities on the other hand.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    45

  • Strana od-do

    91-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus