Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F01%3A00003087" target="_blank" >RIV/60076658:12410/01:00003087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výkonová motivace, zájem a autonomie ve vyučování tělesné výchovy: Kompatibilita nebo kontraverze?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři se zabývají zejména vztahem vývoje výkonové motivace a zájmu. Zvýrazňují skutečnost, že výkonové motivace je lhostejná k objektu, zatímco zájmy jsou na objektu závislé. Uvažovány jsou incentivy vztahující se k aktivitě i ke konsekvencím. Na základě autodeterminační teorie překlenují většinu rozdílností mezi výkonovou motivací a pedagogickou teorií zájmu. Z pojetí bazálních potřeb (kompetence, autonomie, sociální začlenění) je zřejmá blízkost potřeby kompetence a evropského pojetí výkonové motivace. Rozvoj výkonové motivace a zájmu může být veden přes autonomii ve vyučování či korespondující proměnné výkonové motivace (aspirační úroveň, atribuce a vztahové normy). V tomto kontextu je diskutována otázka toho, co skutečně můžeme ve vyučování měnit.Jsou to motivy nebo "life management skills"? Odpověď na ni je však závislá na používaném motivačním konstruktu.

  • Název v anglickém jazyce

    Achievement motivation, interest and autonomy in school PE: Are they compatible?

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution overviews the similarities between the development of interest and the development of achievement motivation. Theory of achievement motivation had to be "subject-indifferent", while interests are subject-related motivations. Both activity-related and consequences-related incentives are taken into consideration. Self-determination theory (Deci & Ryan) serve to elucidating discrepancies and overlaps between educational theory of interest and theory of achievement motivation. We agree withKrapp taht basic needs are satisfied in an optional manner during a peron´s contact with the interest object. Besides need for autonomy and for social relatedness, the need for competence is named first as people´s striving to experience their ability to act and to increase their comptence to cope with the importent tasks and problems. So defined, the need for competence is not far from the concept of achievement motivation as this has been introduced into European psychology by Heckhau

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Humanitní základy kinantropologických studií

  • ISBN

    80-85783-34-3

  • Počet stran výsledku

    200

  • Strana od-do

    103-113

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Hanex

  • Místo vydání

    Hanex Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly