Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004605" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lze poznat dobrou školu, když ji vidíme?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našich školách lze identifikovat celou řadu učitelských postupů, které mohou sloužit jako příklad kvalitní pedagogiky. Na rozdíl od direktivní či transmisivní pedagogiky je kvalitní pedagogika zaměřena na vytváření učebního prostředí. Tyto postupy se vyznačují tím, že se soustřeďují na to, co dělají žáci. Článek uvádí příklady těchto postupů a argumentuje, že v tomto smyslu bude žřejmě třeba změnit myšlení mnohých učitelů a styl práce školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Can we know a good school, when we see it?

  • Popis výsledku anglicky

    In our schools it is possible to identify the whole range of teaching approaches that exemplify good teaching practice. What makes it different from directive or transfer pedagogy is its focus on developing and maintaining free and supportive learning environment. This approach emphasises precisely what the students are doing, not the teacher. This article gives a few examples of such approaches, and argues that should we want to effect such change in teaching practice, it might be necessary to effect first the change in thinking of many teachers and school administrators.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitelské listy

  • ISSN

    1210-6313

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus