Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informační a komunikační technologie ve vyučování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005642" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The module P-MAT: how to teach math using computer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with facultative mathematical module, which is included in ministerial system of in-service teachers preparation called Information literacy SIPVZ (state information policy in education). This course system consists of two grades (elementary level and user level). A lot of teachers can use computer in a user way at the moment and are ready to get information about how to teach with computers. They can choose from menu of optional courses. Some of the courses are oriented to individualschool subjects and this is the case of the module P?MAT.Participants of the course try to work with special mathematical educational software (for example with dynamical geometry environments, computer algebra systems, microworlds and spreadsheets). They meet with special problems, methods and exercises, which are used in computer lab, they can get how nice and interesting can be mathematics seen throw computer screen. They are informed about advantages and risks of using cognitive tech

  • Název v anglickém jazyce

    The module P-MAT: how to teach math using computer

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with facultative mathematical module, which is included in ministerial system of in-service teachers preparation called Information literacy SIPVZ (state information policy in education). This course system consists of two grades (elementary level and user level). A lot of teachers can use computer in a user way at the moment and are ready to get information about how to teach with computers. They can choose from menu of optional courses. Some of the courses are oriented to individualschool subjects and this is the case of the module P?MAT.Participants of the course try to work with special mathematical educational software (for example with dynamical geometry environments, computer algebra systems, microworlds and spreadsheets). They meet with special problems, methods and exercises, which are used in computer lab, they can get how nice and interesting can be mathematics seen throw computer screen. They are informed about advantages and risks of using cognitive tech

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    sborník konference Information and Communication Technology in Education 2004

  • ISBN

    80-7042-993-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    246-249

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    31. 8. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku