Informační a komunikační technologie ve vyučování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F04%3A00005642" target="_blank" >RIV/60076658:12410/04:00005642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The module P-MAT: how to teach math using computer
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with facultative mathematical module, which is included in ministerial system of in-service teachers preparation called Information literacy SIPVZ (state information policy in education). This course system consists of two grades (elementary level and user level). A lot of teachers can use computer in a user way at the moment and are ready to get information about how to teach with computers. They can choose from menu of optional courses. Some of the courses are oriented to individualschool subjects and this is the case of the module P?MAT.Participants of the course try to work with special mathematical educational software (for example with dynamical geometry environments, computer algebra systems, microworlds and spreadsheets). They meet with special problems, methods and exercises, which are used in computer lab, they can get how nice and interesting can be mathematics seen throw computer screen. They are informed about advantages and risks of using cognitive tech
Název v anglickém jazyce
The module P-MAT: how to teach math using computer
Popis výsledku anglicky
The article deals with facultative mathematical module, which is included in ministerial system of in-service teachers preparation called Information literacy SIPVZ (state information policy in education). This course system consists of two grades (elementary level and user level). A lot of teachers can use computer in a user way at the moment and are ready to get information about how to teach with computers. They can choose from menu of optional courses. Some of the courses are oriented to individualschool subjects and this is the case of the module P?MAT.Participants of the course try to work with special mathematical educational software (for example with dynamical geometry environments, computer algebra systems, microworlds and spreadsheets). They meet with special problems, methods and exercises, which are used in computer lab, they can get how nice and interesting can be mathematics seen throw computer screen. They are informed about advantages and risks of using cognitive tech
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
sborník konference Information and Communication Technology in Education 2004
ISBN
80-7042-993-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
246-249
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
31. 8. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—