Ke vztahu očních pohybů, čtení a dyslexie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00008537" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00008537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ke vztahu očních pohybů, čtení a dyslexie
Popis výsledku v původním jazyce
Autor testuje metodu, při níž jsou vyšetřovány oční pohyby k včasné diagnostice čtenářské dispozice a jejích poruch (dyslexie). Volí longitudinální projekt výzkumu. Výsledky podporují hypotézu, dle níž v očních pohybech vyšetřených v předškolním věku dítěte jsou obsaženy informace o dispozicích k čtení.
Název v anglickém jazyce
Towards the relationship of eye movements, reading, and dyslexia
Popis výsledku anglicky
The author tested the eye movement examination method for an early diagnostics of reading potentials and dyslexia. The research project was longitudinal one. Results supported the tested hypothesis: the eye movements examined in a preschool child could be a predictor of his/her future reading.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogicko-psychologické poradenství
ISSN
1214-7230
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
46
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
4-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—