Geometrie v Derive 6
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00008554" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00008554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Geometry with Derive 6
Popis výsledku v původním jazyce
Derive 6 possesses some qualities and tools which make it useful in teaching. In the paper we focus our attention on teaching geometry using these features. We particularly take advantage of qualities such as a uniquely simple way from an algebraic representation of a formula to its plot, possibility of dynamic way of exploration using the slider bar in graphical windows, transparent notation corresponding with the usual representation of geometrical figures and utilization of a simple programming language to tailor functions of the program to solve particular problems. The way of incorporation of Derive into the teaching of geometry at a high school and in introductory courses at a university is demonstrated in the paper. Several examples of growing complexity concern with problems of intersections of geometrical figures and problems of loci. Although the problems are solved analytically the visual presentation of solution is stressed. A package of several simple procedures which are
Název v anglickém jazyce
Geometry with Derive 6
Popis výsledku anglicky
Derive 6 possesses some qualities and tools which make it useful in teaching. In the paper we focus our attention on teaching geometry using these features. We particularly take advantage of qualities such as a uniquely simple way from an algebraic representation of a formula to its plot, possibility of dynamic way of exploration using the slider bar in graphical windows, transparent notation corresponding with the usual representation of geometrical figures and utilization of a simple programming language to tailor functions of the program to solve particular problems. The way of incorporation of Derive into the teaching of geometry at a high school and in introductory courses at a university is demonstrated in the paper. Several examples of growing complexity concern with problems of intersections of geometrical figures and problems of loci. Although the problems are solved analytically the visual presentation of solution is stressed. A package of several simple procedures which are
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings DES-TIME-2006
ISBN
3-901769-74-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Název nakladatele
bk teachware Schriftenreihe Nr. SR-54
Místo vydání
Drážďany
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—