Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometrie v Derive 6

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F06%3A00008554" target="_blank" >RIV/60076658:12410/06:00008554 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geometry with Derive 6

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Derive 6 possesses some qualities and tools which make it useful in teaching. In the paper we focus our attention on teaching geometry using these features. We particularly take advantage of qualities such as a uniquely simple way from an algebraic representation of a formula to its plot, possibility of dynamic way of exploration using the slider bar in graphical windows, transparent notation corresponding with the usual representation of geometrical figures and utilization of a simple programming language to tailor functions of the program to solve particular problems. The way of incorporation of Derive into the teaching of geometry at a high school and in introductory courses at a university is demonstrated in the paper. Several examples of growing complexity concern with problems of intersections of geometrical figures and problems of loci. Although the problems are solved analytically the visual presentation of solution is stressed. A package of several simple procedures which are

  • Název v anglickém jazyce

    Geometry with Derive 6

  • Popis výsledku anglicky

    Derive 6 possesses some qualities and tools which make it useful in teaching. In the paper we focus our attention on teaching geometry using these features. We particularly take advantage of qualities such as a uniquely simple way from an algebraic representation of a formula to its plot, possibility of dynamic way of exploration using the slider bar in graphical windows, transparent notation corresponding with the usual representation of geometrical figures and utilization of a simple programming language to tailor functions of the program to solve particular problems. The way of incorporation of Derive into the teaching of geometry at a high school and in introductory courses at a university is demonstrated in the paper. Several examples of growing complexity concern with problems of intersections of geometrical figures and problems of loci. Although the problems are solved analytically the visual presentation of solution is stressed. A package of several simple procedures which are

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings DES-TIME-2006

  • ISBN

    3-901769-74-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Název nakladatele

    bk teachware Schriftenreihe Nr. SR-54

  • Místo vydání

    Drážďany

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku