Důležité vlastnosti a dovednosti dobrého učitele-podle kandidátů a absolventů studia učitelství pro 1.stupeň ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F07%3A00008100" target="_blank" >RIV/60076658:12410/07:00008100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Důležité vlastnosti a dovednosti dobrého učitele-podle kandidátů a absolventů studia učitelství pro 1.stupeň ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Na otázky týkající se klíčových dispozic dobrého učitele odpovídali titíž lidé v odstupu 4 let: Poprvé jako uchazeči o studium učitelství (věk 19 let), podruhé jako studenti posledního ročníku "elementárního" 1. stupně ZŠ. V rámci diplomových prací byl sledován posun názorů dvou skupin respondentů na klíčové kompetence a nejvhodnější osobní vlastnosti "dobrého učitele". Současně jsme sledovali případný vliv rodinné tradice učitelské profese na výše uvedené názory. Tato práce je předběžným sdělením, studie není ještě uzavřena.
Název v anglickém jazyce
Essential properties and skills of a successful teacher - as seen both by the applicants, as well as by graduating students in the elemetary school teaching program.
Popis výsledku anglicky
Essential properties and skills of a successful teacher - as seen both by the applicants, as well as by graduating students in the elemetary school teaching program.The same individuals responded to questions regarding key dispositions of a good teacherin a four year time span. They responded first as applicants to the elementary school teaching program (age 19), and then as students in their final study year. Changes were observed in the respon-dents' views regarding successful teachers' most appropriate or key dispositions. The data were collected among the applicants and among the graduating students from two groups. It included data about a possible influence of family teaching tradition on the above mentioned students' opinions. The current research includes data obtained to date, but the study will continue.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jandová R. (ed.), Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-7394-061-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
299-305
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—