Vybudování geometrického útvaru procedurálním a dlaždicovým způsobem v konceptech a strategiích žáků 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009880" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Procedural and paving way of building-up of geometrical object in concepts and strategies of primary school pupils
Popis výsledku v původním jazyce
The article concerns geometry perceptions of primary school pupils in computer applications involving turtle graphics. The main goal was to analyze which strategies children use by discovering which part of a given shape they are capable of drawing by applying an algorithm built from commands of several given types. The application called Obkreslovačka (EncirclerTracer) has been created for assesstestmenting in schools. Children had to complete several tasks: to ?discover? create a procedural part of given figure using the turtle program; to encircle trace ithe closed rectangular shape using the turtle programme; and eventually to pave the remainder of the figure with tiles. Pupils? strategies and procedures were analyzed, with particular attention tohow they divides a figure into parts within their turtle procedures, and to how strategies and procedures depended on the specific geometrical shapes involved (some procedures required composition of complex shapes with elementary shapes)
Název v anglickém jazyce
Procedural and paving way of building-up of geometrical object in concepts and strategies of primary school pupils
Popis výsledku anglicky
The article concerns geometry perceptions of primary school pupils in computer applications involving turtle graphics. The main goal was to analyze which strategies children use by discovering which part of a given shape they are capable of drawing by applying an algorithm built from commands of several given types. The application called Obkreslovačka (EncirclerTracer) has been created for assesstestmenting in schools. Children had to complete several tasks: to ?discover? create a procedural part of given figure using the turtle program; to encircle trace ithe closed rectangular shape using the turtle programme; and eventually to pave the remainder of the figure with tiles. Pupils? strategies and procedures were analyzed, with particular attention tohow they divides a figure into parts within their turtle procedures, and to how strategies and procedures depended on the specific geometrical shapes involved (some procedures required composition of complex shapes with elementary shapes)
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Supporting Independent Thinking Through Mathematical Education
ISBN
978-83-7338-420-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego
Místo vydání
—
Místo konání akce
Iwonicz-Zdrój, PL
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—