Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybudování geometrického útvaru procedurálním a dlaždicovým způsobem v konceptech a strategiích žáků 1. stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F08%3A00009880" target="_blank" >RIV/60076658:12410/08:00009880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Procedural and paving way of building-up of geometrical object in concepts and strategies of primary school pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article concerns geometry perceptions of primary school pupils in computer applications involving turtle graphics. The main goal was to analyze which strategies children use by discovering which part of a given shape they are capable of drawing by applying an algorithm built from commands of several given types. The application called Obkreslovačka (EncirclerTracer) has been created for assesstestmenting in schools. Children had to complete several tasks: to ?discover? create a procedural part of given figure using the turtle program; to encircle trace ithe closed rectangular shape using the turtle programme; and eventually to pave the remainder of the figure with tiles. Pupils? strategies and procedures were analyzed, with particular attention tohow they divides a figure into parts within their turtle procedures, and to how strategies and procedures depended on the specific geometrical shapes involved (some procedures required composition of complex shapes with elementary shapes)

  • Název v anglickém jazyce

    Procedural and paving way of building-up of geometrical object in concepts and strategies of primary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The article concerns geometry perceptions of primary school pupils in computer applications involving turtle graphics. The main goal was to analyze which strategies children use by discovering which part of a given shape they are capable of drawing by applying an algorithm built from commands of several given types. The application called Obkreslovačka (EncirclerTracer) has been created for assesstestmenting in schools. Children had to complete several tasks: to ?discover? create a procedural part of given figure using the turtle program; to encircle trace ithe closed rectangular shape using the turtle programme; and eventually to pave the remainder of the figure with tiles. Pupils? strategies and procedures were analyzed, with particular attention tohow they divides a figure into parts within their turtle procedures, and to how strategies and procedures depended on the specific geometrical shapes involved (some procedures required composition of complex shapes with elementary shapes)

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Supporting Independent Thinking Through Mathematical Education

  • ISBN

    978-83-7338-420-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Iwonicz-Zdrój, PL

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku