Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How teachers get insight to dynamic geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00011341" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00011341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How teachers get insight to dynamic geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Published research on the use of Dynamic Geometry Environment in teachers training showes the importance of teachers´ understanding of Dynamic Geometry as a discipline which brings different working style from the paper and pencil geometry and uses different concepts and ways of thinking for problem solving. The aim of the research was to find what tasks are suitable to be introduced to teachers in order to get the Dynamic Geometry more easily. Teachers have problems not only handling the application but understanding Dynamic Geometry itself. They do not know where to drag, they lack dynamic imagination and cannot always use findings from space-graphic level in the abstract level. Many of them stay at the level where they are only able to use preparedfigures for dragging and use the software for quick and exact drawing without using its dynamics.

  • Název v anglickém jazyce

    How teachers get insight to dynamic geometry

  • Popis výsledku anglicky

    Published research on the use of Dynamic Geometry Environment in teachers training showes the importance of teachers´ understanding of Dynamic Geometry as a discipline which brings different working style from the paper and pencil geometry and uses different concepts and ways of thinking for problem solving. The aim of the research was to find what tasks are suitable to be introduced to teachers in order to get the Dynamic Geometry more easily. Teachers have problems not only handling the application but understanding Dynamic Geometry itself. They do not know where to drag, they lack dynamic imagination and cannot always use findings from space-graphic level in the abstract level. Many of them stay at the level where they are only able to use preparedfigures for dragging and use the software for quick and exact drawing without using its dynamics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quaderni di ricerca in didattica (matematica)

  • ISSN

    1592-5137

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus