How teachers get insight to dynamic geometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00011341" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00011341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How teachers get insight to dynamic geometry
Popis výsledku v původním jazyce
Published research on the use of Dynamic Geometry Environment in teachers training showes the importance of teachers´ understanding of Dynamic Geometry as a discipline which brings different working style from the paper and pencil geometry and uses different concepts and ways of thinking for problem solving. The aim of the research was to find what tasks are suitable to be introduced to teachers in order to get the Dynamic Geometry more easily. Teachers have problems not only handling the application but understanding Dynamic Geometry itself. They do not know where to drag, they lack dynamic imagination and cannot always use findings from space-graphic level in the abstract level. Many of them stay at the level where they are only able to use preparedfigures for dragging and use the software for quick and exact drawing without using its dynamics.
Název v anglickém jazyce
How teachers get insight to dynamic geometry
Popis výsledku anglicky
Published research on the use of Dynamic Geometry Environment in teachers training showes the importance of teachers´ understanding of Dynamic Geometry as a discipline which brings different working style from the paper and pencil geometry and uses different concepts and ways of thinking for problem solving. The aim of the research was to find what tasks are suitable to be introduced to teachers in order to get the Dynamic Geometry more easily. Teachers have problems not only handling the application but understanding Dynamic Geometry itself. They do not know where to drag, they lack dynamic imagination and cannot always use findings from space-graphic level in the abstract level. Many of them stay at the level where they are only able to use preparedfigures for dragging and use the software for quick and exact drawing without using its dynamics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Quaderni di ricerca in didattica (matematica)
ISSN
1592-5137
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—