Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics and project-based learning employing technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00012755" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00012755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics and project-based learning employing technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with project-based learning making use of computers in mathematics lessons in order to clarify teachers " idea of a students" project; primarily targeted at learning goals and secondly, it is to explain the difference between mathematicslessons implementing project-based learning (PBL) and non-project work. The first part of the paper is theoretical. It summarizes reasons why teachers do often reject PBL and offers a general guidelines for preparing, leading and evaluating a good project work (e. g. by means of "3C method"). The second part is conceived practically in order to present several suggestions all of which involve computer work including communications possibilities of the Internet or Cabri a dynamic geometry learning interface.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics and project-based learning employing technologies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with project-based learning making use of computers in mathematics lessons in order to clarify teachers " idea of a students" project; primarily targeted at learning goals and secondly, it is to explain the difference between mathematicslessons implementing project-based learning (PBL) and non-project work. The first part of the paper is theoretical. It summarizes reasons why teachers do often reject PBL and offers a general guidelines for preparing, leading and evaluating a good project work (e. g. by means of "3C method"). The second part is conceived practically in order to present several suggestions all of which involve computer work including communications possibilities of the Internet or Cabri a dynamic geometry learning interface.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    South Bohemia Mathematical Letters

  • ISSN

    1804-1450

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus