Mathematics and project-based learning employing technologies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F09%3A00012755" target="_blank" >RIV/60076658:12410/09:00012755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics and project-based learning employing technologies
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with project-based learning making use of computers in mathematics lessons in order to clarify teachers " idea of a students" project; primarily targeted at learning goals and secondly, it is to explain the difference between mathematicslessons implementing project-based learning (PBL) and non-project work. The first part of the paper is theoretical. It summarizes reasons why teachers do often reject PBL and offers a general guidelines for preparing, leading and evaluating a good project work (e. g. by means of "3C method"). The second part is conceived practically in order to present several suggestions all of which involve computer work including communications possibilities of the Internet or Cabri a dynamic geometry learning interface.
Název v anglickém jazyce
Mathematics and project-based learning employing technologies
Popis výsledku anglicky
The paper deals with project-based learning making use of computers in mathematics lessons in order to clarify teachers " idea of a students" project; primarily targeted at learning goals and secondly, it is to explain the difference between mathematicslessons implementing project-based learning (PBL) and non-project work. The first part of the paper is theoretical. It summarizes reasons why teachers do often reject PBL and offers a general guidelines for preparing, leading and evaluating a good project work (e. g. by means of "3C method"). The second part is conceived practically in order to present several suggestions all of which involve computer work including communications possibilities of the Internet or Cabri a dynamic geometry learning interface.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
1804-1450
e-ISSN
—
Svazek periodika
17.
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—