Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art production as a tool to reflect on professional identity of future teachers.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011662" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011662 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Art production as a tool to reflect on professional identity of future teachers.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studies have shown that becoming a professional occurs on two levels (Kerr, VonGlinow, &Schriesheim, 1977). First, it takes place on a structural level, such as formal educational and entrance requirements for entry into the profession. Secondly, it occurs on an attitudinal level, such as the individual's sense of "a calling" to the field. Students entering a teacher pre-service training change externally, under the demands of training and in correspondence with their notion of teacher?s professional role, and internally, which is in the subjective self-conceptualization associated with the role (McGowen& Hart, 1990). This self-conceptualization can be viewed as one's professional identity. To foster changes in self-conceptualization we used some art-therapeutic techniques, which are stimulating conscious as well as unconscious processes.

  • Název v anglickém jazyce

    Art production as a tool to reflect on professional identity of future teachers.

  • Popis výsledku anglicky

    Studies have shown that becoming a professional occurs on two levels (Kerr, VonGlinow, &Schriesheim, 1977). First, it takes place on a structural level, such as formal educational and entrance requirements for entry into the profession. Secondly, it occurs on an attitudinal level, such as the individual's sense of "a calling" to the field. Students entering a teacher pre-service training change externally, under the demands of training and in correspondence with their notion of teacher?s professional role, and internally, which is in the subjective self-conceptualization associated with the role (McGowen& Hart, 1990). This self-conceptualization can be viewed as one's professional identity. To foster changes in self-conceptualization we used some art-therapeutic techniques, which are stimulating conscious as well as unconscious processes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Pathways in The Professional Development of Teachers.

  • ISBN

    978-3-643-50153-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Münster

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000287980000035